Tvättstugan idag

Sov till ca 6.20, men drog mig ca 15 minuter. Gick upp och gjorde mig i ordning. Så kom Fia och Tove upp för att äta frukost. Jag gick till tvättstugan med en stor, stor hög! Bara att köra igång.

Fia och Tove åkte till träningen och jag satte mig vid datorn. Besvarade några mejl och så surfade jag runt lite. Ut nästa gång vid 8-tiden. Hängde lakanen i torkrummet, då de är av satin och får ej tumlas (nästa gång jag köper påslakan ska jag kolla så att de är tillverkade i bomull). In igen och plockade lite. Nästa gång jag gick ut, var vid 9-tiden. Då hade inte maskinen med handdukar centrifugerat!!!!!!!! Gissa om jag blev frustrerad. Fick lägga hälften i en vagn och så tryckte jag fram programmet till centrifugering. Det fungerade :) Väntade på att nästa maskin skulle bli klar, så att jag fick ta resterande handdukar i den. Men akta er!! Det blev ju massor med vatten på golvet, så jag fick torka och torka. På topp höll jag på att halka. Hade ju "Foppatofflorna" på och de är ju hala utan vatten under sig.

In med handdukarna i torktumlaren och så fyllde jag två maskiner till. Sedan in och pressade apelsiner till frukosten. Fia kom hem och hon hjälpte till att ta fram frukosten. Väckte Inge och så åt vi. Diskat och plockat iordning. Inge bäddade och Fia följde med mig till tvättstugan. Hon vek handdukar medan jag hängde in ett par filtar i torkrummet. Sedan in och skalade potatis och morötter.

Nästa gång gick jag ut själv till tvättstugan och då var det dags att ta med allt in. Städade efter mig i både tvättstugan och i torkrummet. Plockade in tvätten och så satte jag mig och  kollade på SVT Play på datorn. Såg gårdagens avsnitt av "Stjärnorna på slottet". Mycket bra var det. Fia gjorde en kålpudding under tiden. Hon hade sagt åt Mia och Casper komma hit. De kom ca 13.30. 

Maten blev jätte god och det smakade verkligen underbart. Mia sköljde av disken. Sedan åkte hon och Casper och Fia tog vår bil och åkte till Håkan.

Jag satte igång att diska. Fixade även spishällen. Funderar på om jag ska göra så här nästa gång jag lagar mat. Bara åka iväg och strunta i disken. 

I vilket fall som helst så tog Inge och jag en promenad på drygt en halvtimme. Det var inget väder för oss med astma! Rått!!! Jag kände så fort vi kom upp i skogen, men bet ihop och sade att vi går inte så himla fort. Men automatiskt så ökas ju stegen :) Så får jag stanna och "pusta". Skitsamma! Viktigast är att röra på sig. Snöade lite hela tiden!

Funderar på om krokodilen, som sköldpaddan kliver på var proppmätt eller om den ratar sköldpaddor!




Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Du får skaffa dig en diskmaskin :)

Det köpte min sambo så jag skulle slippa diska.

Jag hatar att diska för jag blir så stressad.



Kraaaaaaaaaam

2012-01-15 @ 18:21:22
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0