Tove sover här inatt

Var uppe omkring 2.15 inatt. Somnade om ganska snabbt. När jag vaknade nästa gång kändes det som att jag inte sovit något mer. Kollade på klockan och den stod på 3.30! Upp till toan. Såg att tidningen kommit och tänkte: Så d*a typiskt att den kommer så tidigt när det är lördag! För säkerhets skull gick jag ut i köket och kollade på klockan där! Den var ju 6.30!!!! hahahahahaha. jag hade sovit!

Läste tidningen och sedan blev det datorn. På med "Ring så spelar vi". Fia ringde. Hon skulle komma hem omkring 8.30! Det gjorde hon. När jag lyssnat klart på "Ring så spelar vi" satte jag igång att pressa apelsiner. Fia plockade fram frukosten och väckte Inge. Ätit frukost, diskat och bäddat. Fia åkte bussen till stan för att träffa Mia och Tove.

När jag kom ut på gården träffade jag först Gunnar och sedan kom hans fru Tove med barnen. Hon berättade att de köpt hus i Rimforsa och flyttar i april. Trist, för de är så trevliga, men samtidigt så förstår jag! Fyra personer i en trea är nog ingen höjdare! Och så kommer deras föräldrar och hälsar på lite då och då. Då blir det mer än överfullt!

Inge och jag åkte med tipset! De stod nästan utan småpengar och uppskattade att jag hade lite sådant i plånboken. De behövde ännu mer, så vi åkte hem och hämtade de 60:- jag hade i en burk. Gissa om detta uppskattades!

Blev ett varv och så till Coop Extra där vi köpte apelsiner och yougurth. Sedan var vi och tvättade bilen, vilket behövdes. Ska ju vara kallt i en vecka nu och jag hoppas att det blir så. För det är så tråkigt när bilen är skitig.

Sedan ringde vi och kollade om Tove skulle med oss hem från fotbollshallen, men det ville hon inte. Vi käkade lite och sedan plockade jag i en garderob. Det behövdes verkligen.

Inge och jag har ätit kalops, kokt potatis och grönsaker. Mums så gott!

Tove kom när jag hade diskat och hon var inte hungrig. Så hon målade lite och jag torkade av på badrummet. Förstår inte varför det blir så dammigt just på badrummet! Så har det inte varit förr. Får nog ta och duscha golvet och väggarna snart igen.

Dagens pussel ser ni väl alla var det kommer ifrån :)) Det är solnedgång i Mallorca! Och jag som varit där ser ju direkt var det är  hahahahahahahahaha
Click to Mix and Solve

Som sagt inatt sover Tove här. Hennes lillebror, Casper, har åkt på sitt första ishockeyläger och kommer hem imorgon. Jag sms:ade honom imorse och grattade på Karl-dagen!
Döttrarna är fortfarande i fotbollshallen och kollar på cupen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0