Stannar upp och tänker efter

Imorse, när jag nästan var klar på badrummet, hörde jag någon spola vatten. Jaha, någon mer i huset är redan uppe tänkte jag. Öppnade dörren till hallen och tänkte: Men jag har inte tänt någonstans (går nämligen i mörkret och ut på badrummet när jag kommer upp från sängen). Men där stod Inge!! Det var han som spolat vatten för det skulle bli kaffe! Jag undrade vad  han gjorde uppe! Jo, det är NHL-hockey!! Alltså den karln slutar aldrig att förvåna mig. Han ställer in sin kropp på kvällen, om det är något han ska se på TV, antingen mitt i natten eller tidigt på morgonen.

Jag hade inte hört Stefan och Marita gå ut, men när jag öppnade dörren stod Marita i trapphuset. Stefan hade gått före. Men jag var inte sen :))

När vi kom ut hörde vi ett pipande och vi undrade vad det var. Det låter som en brandvarnare, konstaterade vi båda två. Jag gick mot ljudet, men kände ingen röklukt. Det lyste i två lägenheter, men jag såg ingen. Vi var ju tvungna att åka till jobbet. När jag kom till jobbet, ringde jag Inge och bad honom gå ut på altan. Det pep fortfarande, men inte heller Inge kände någon röklukt.

Efter ca 45 minuter ringde Inge. Mysteriet var löst! Han hade gått igen och då kom en annan granne. De lyssnade och luktade. Till slut fick grannen syn på vad det var! Det var en brandvarnare!!! Och den låg på muren. Vem f*n är så dum och lägga ut en sådan???? Undrar hur många som blev väckta av den. Hade väl varit okej om personen tagit ur batteriet. Men det gjorde grannen och då blev det tyst :)

På jobbet gjorde jag klart en rapport på förmiddagen. Började på en ny och den blev jag klar med innan jag slog igen datorn och tog helg. Denna veckan har jag redigerat 4 rapporter, vilket känns skönt. Har ju även gjort en massa annat!

Igår glömde jag skriva om det jag skulle pga. olyckan med pojken på cykel, som cyklade mot rött och rakt in i en bil.

Man måste ibland stanna upp och tänka efter. Värdesätta livet mer än vad man gör, inte jaga och jaga.

Hade mejlkontakt med en väninna och jag frågade hur det var. Då skrev hon och berättade att deras dotter, som är 27 år, hade fått en hjärnblödning i fredags. Så ung människa ska väl inte drabbas av sådant tycker man. Läkarna lyckades få bort proppen genom att gå in via ljumsken och upp i hjärnan!!! Proppen var ca 1 cm. Nu återstår en lång rehabilitering, men hon mår bättre och bättre. Dock får hon, pga. sin ålder, genomgå en himla massa undersökningar.

Detta gav mig en tankeställare åter igen! Värdesätt det du har och var tacksam för livet!

Inge hämtade mig klockan 14 för vi hade bestämt att uträtta ett par ärenden direkt. När vi kom hem, fikade vi och jag/vi såg på "Hem till gården".

Vi ska snart äta och det blir Lasagne. Längtar!

Fia är  hos Håkan, så egentligen borde vi ätit bruna bönor :))

Tyvärr så lyckades jag inte komma in på pusselsidan, men jag hoppas att ni står ut ändå!

Ha en mysig fredagskväll!





Kommentarer
Postat av: Sickan

Tror att det var någon yngre som lagt

brandvarnaren på stenmuren med flit.



Tur att min sambo inte är som din Inge :))



Ha de gött...Kram

2012-01-20 @ 17:50:21
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0