Snart är allt som vanligt igen

Ja, snart är jag tillbaka med bloggen, men ni får ha lite tålamod. Det frestar på att jobba och slita såsom jag gjort nu. Är ju inte 25 i prästbetyget och ta mej tusan så börjar kroppen säga mig det också!

Dock ska ni veta att gårdagen gick kanonbra! Allt bara flöt på och en stor eloge vill jag ge till gäng deltagare, som ställde sig på rad för resp. bokstav. Det var en fröjd att se.

Jobbade till ca 18.15 igårkväll. Bytte om och så minglade jag lite hos Sjöfartsverket. Mycket trevligt. Fia var också med. Sedan blev det buffé och vin till det. Hade en trevlig måltid.

Klockan 21.15 var det så dags för uppträdandet. Det var bra, men jag måste ju säga att jag har varit med om bättre. De här fick inte igång i publiken, men....  När uppträdandet var slut, ringde Fia till Inge. Då var klockan 22.22! Han kom ca 22.45 för han skulle se klart matchen. Skjutsade Fia till Håkan. När vi kom hem, plockade jag in skor, kläder och gjorde mig iordning. Därefter hällde jag vatten i fotbadet och så satte jag mig i köket och njöt av behandlingen.

Så lade jag mig och läste lite. Släckte och lade mig till rätta. Då kom det: Pip....... pip..... pip. Men vad sjutton är det tänkte jag. Gick upp och då insåg jag att det var brandvarnaren i hallen. Somnade till slut och sov till ca 5.45.

Väckte Inge 6.45 för då var kaffet klart. När vi var klara, hämtade vi Fia och så till konferensen. Det var några som kom idag och de fick det de skulle ha.

Flutit på med allt. Ute har det både regnat och snöat. Inge hämtade oss omkring kl. 16. Skjutsade Fia till Håkan och sedan till Maxi.

Där blev det en "arbetsplatsträff". Träffade en gammal kollega, Gunnel, och vi hade mycket att prata om. Sedan kom Anette O och ännu mer pratade vi tre :) Så bröt jag upp och letade reda på Inge. Men på vägen till Inge, träffade jag ytterligare en gammal kollega, Anette K. Såg hur Inge "led" :)))

När vi kom hem, upptäckte jag att det runnit vatten i trappan och följde detta. Visade sig komma från taket. Jag har ringt och felanmält, men de behövde inte komma idag.

Ja, mina trogna läsare, det blir inget pussel ikväll heller för nu tänkte jag kolla in på FB och sedan på Play. Därefter är det verkligen snart natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0