Nu är jag ledig (igen)

Morgonen som vanligt! Tidningen kom precis när jag skulle åka! Lade en gul notis på den där det stod att Inge skulle spara tidningen åt mig :) 

Full fart på jobbet. Först fixade jag en logga till namnbrickor. Det är en endagskonferens i Sthlm nästa fredag. Sedan packade jag program, block och namnbrickor i "min lilla kundvagn" och så gick jag runt till alla på vårt kontor som ska deltaga på konferensen nästa vecka. Det tog sin tid, men skönt när det var klart. Efter fikat fixade jag brickor med nytillkomna. Vi vet med säkerhet att mer deltagare kommer det att bli på måndag och även tisdag och onsdag. Vi är liksom vana vid detta. Många bokar hotellrum och tror att det räcker. Men så är det ju inte!^

Konstaterade sedan att namnbrickan med loggan som jag gjorde imorse blev inte så jätte bra. Men det lyckades jag fixa och jag fixade även ett antal tomma sådan. Brorsan ringde under tiden och kollade läget.

Arbetade till klockan 12. Då hämtade Inge mig. Han hade glömt väskan och vi åkte hem efter den. Jag ringde till Fia för hon hade Toves nycklar. Så vi bestämde att vi skulle hämta dem. Åkte dit och Fia kom ut. Hon var lite blek och sade att det inte var helt bra. "Jag kommer kanske hem". Vi åkte till Mia med Toves nycklar. Då ringde Fia till Mia och ville bli hämtad. Inge och jag åkte. Fia kom ut med alla sina saker och var jätte ledsen. Problemet ligger väl i att sonen vill bestämma och det är inte lätt då. Hem med Fias saker och så skjutsade vi henne till Mia. För i Mia finns det en psykolog, vilket känns skönt.

Inge och jag åkte och handlade. Småregnade, vilket gör att bilen blir mer än skitig. Vore bättre om det var lite snö än detta skitväder. Imorgon ska det visst bli minusgrader och sol. Men det är väl bara någon dag.

Vi åt kyckling och grönsaker, vilket var gott. Sedan fikade vi.

Fia kom hem ca 18.30. Hon sover hemma inatt så får vi se hur det blir.

Dagens pussel är i alla fall ett vintrigt sådant!


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0