En lugn dag

Vaknade vid 6-tiden och gick upp. Gjorde mig iordning. Skrev min dagbok och så blev det datorn. Fia och Tove kom upp strax före klockan 7. De åt lite frukost. Sedan åkte de till träningen. Tove skulle inte träna idag pga. att hon stukat stortån. Ja, den är både blå och svullen!

Jag gjort våra och pappas räkningar! Skönt att ha det gjort, men inte lika skönt att se vad som blir över.

Pressat apelsiner till frukosten. Plockade fram och fixade kaffet. Inge kom upp av sig självt :))

Flickorna kom hem och vi åt en gemensam frukost. Tove var riktigt hungrig. Hon frågade mig hur många smörgåsar hon ätit, men inte satt jag och räknade!

Igår kväll hade Fia Mias bil med hem. Hon parkerade på besöksparkeringen. Mia åkte nämligen med Lasse efter att fotbollen var slut. Till träningen idag hade de vår bil.

Efter frukosten, åkte Fia och Tove till fotbollshallen. Jag kört en ljus maskin. När den var klar, åkte Inge och jag iväg. Först till Tobak där jag köpte snus till Inge. Sedan ett varv och kollade vägbygget. Jag satt och tänkte: Skulle vara kul med en tur till Norrköping. Obs! Jag tänkte inte högt! Rätt som det är vänder sig Inge mot mig och säger: Ska vi ta en tur till Norrköping? Det var inte första gången som jag tänkt en sak och han tänkt på samma. Så vi åkte till "Peking". Solen lyste, men det blåste en snål vind.

Hem och Inge satte igång att fixa korv stroganoff. Jag kokade riset och dukade. Fia kom när vi var klara. Inge skulle skjutsa henne till Håkan. Det blev ändringar vad gäller sova här eller där! Nu sover hon där inatt och hemma imorgon. För då ska Casper sova här. 

Tog bort alla "rattarna" på spisen och diskade dem. Inte för att de var jätte smutsiga, men jag gör så allt emellanåt. Borde ta ugnen också. Ja, ja...

Jag har i alla fall rensat stopp i tvättstället! Förstår inte varför det blir stopp så ofta. Är det tandkrämen som ändrat karaktär eller? Ja, ja, det blir alltid hårstrån som åker ner och de fastnar ju till slut, men jag tror nog mer på att tandkrämen innehåller något som det inte gjorde förr.

Igårkväll satt Tove och lade pussel på Inges dator. Hon var skön för hon testade olika antal bitar, men samma pussel.

Hon frågade mig: Mormor har ni skinka hemma? Japp, det har vi. Har ni sådan där skalad skinka? Förlåt, men vad menar du med skalad? Jo, en sådan där naken rumpa. Hahahahahahahahaha... hon menade att det inte skulle vara någon hård kant runt.


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0