"Brandkårsutryckning"

Det jag skrev om tidningen är att jag gillar inte att den kommer sent, men jag kan inte klaga! Utdelarna har till klockan 6 på sig. Det beror helt och hållet på vilka tidningsbud man får och i vilken de börjar och slutar. Jag är dock van vid att den brukar komma mellan klockan fyra och fem. De boende på landet får den oftast omkring tre eller halv fyra.

Full fart på jobbet. Fortsatte där jag slutade igår. Det var en figur, som jag inte lyckades att gruppera. Jag har gjort detta så många gånger, men denna var det något tokigt med. Svor nog till ett  par gånger för jag var ju ensam.

Men efter en stund kom en forskare och jag frågade om han hört mig, men det hade han inte. Berättade om mitt problem och han kom med tips. Tyvärr har jag inte Windows 7.0 så jag hade inte heller det verktyget. Dock gjorde han en annan sak, så jag fick ordning på figuren. Skönt!

Så har det varit rapporter som kommit åter och jag har gjort pdf-filer och skickat på tryck. Så kom det in fler för redigering. Ja, ja, det är jätte roligt att ha mycket att göra, men det kan bli lite för mycket. Bättre om det är jämt fördelat så att säga. Så går ju 1½ dag bort eftersom vi åker på internat på torsdag. Vi ska till Tokaryds herrgård, ca 5 km utanför Jönköping. Attans, men jag hinner nog inte träffa Neta eftersom vi har gemensam middag på kvällen.

Inge och Marita väntade på mig. Vi skjutsade hem Marita och sedan till pappa. Jag hann inte in för mobilen ringde. Det var Mia som undrade om jag var kvar på jobbet. Näe, jag har precis kommit till morfar! Då berättade hon att Casper ringt och var jätte ledsen. Han hade åkt skridsko och tydligen hade bågen på glasögonen gått sönder. Mia arbetade till 16 och undrade om vi kunde hämta Casper och åka till glasögonaffären. Visst kunde vi det. Vi stannade hos pappa i ca 20 minuter. Han förstod att vi måste räcka till för både ung och gammal i familjen. Detta var ju faktiskt en "brandkårsutryckning".

Hämtade Casper vid skolan och så åkte vi till stan. Bågen hade gått sönder så den gick inte att laga mer än provisoriskt. Nya glasögon beställdes och nya glas. De här var mycket repiga. Kostnaden blir 725:- med en ny försäkring. Mia tyckte det var bra.

Casper ville hem, så vi skjutsade hem honom trots att ingen var hemma. Jag följde med honom upp med väskan, vari han hade skridskor och annat. Mia skulle komma inom 45 minuter. Tove var med en kompis hem.

Väl hemma kollade jag på "Hem till gården". Druckit te och ätit knäcke. Mums så gott. Har även tagit en dusch.

Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0