"Besöksförbud"

Hej alla goa läsare!

För det första så blir det inget pussel idag. Jag har inte haft tid eller ork att gå in där.

Så blir det en kort blogg!

Konstaterade att när jag gick in på blogg.se så hade gjort om utseendet. Jag kände inte igen mig. Från att ha varit rött och vitt så var det nu svart och vitt. En mycket dålig kombination. Rött betyder kärlek och jag skriver blogg av kärlek till mina goa vänner som läser bloggen.
Som många av er redan vet, så har jag varit iväg på internat. Vi åkte till Tokeryds Herrgård, som ligger en bit utanför Jönköpings centrum (5 km). Det var min enhet och vi var 8 av 9 som deltog. Först åt vi lunch, som inte gick av för hackor. Ja, okej då! Köttet var kanske lite segt, men...

Efter lunchen satte vi oss och gick igenom verksamheten för året. Det är en hel del som vi ska klara av och det gör vi!!! Vi har ju rutin vid det här laget. 

Vi höll på till ca kl. 17 och så gick vi, som skulle bada i badtunna, och bytte om. Jag avstod från bastubadet, då jag inte är så förtjust i det. Men wow!!!! Ja, jag kan inte säga annat än WOW! Detta med att bada i tunna utomhus var verkligen en höjdare. Klar himmel, men en nymåne och lagom kyligt + lite snö på marken. Ja, det var verkligen fantastiskt.



Här är beviset. Jag sitter närmast kameran! Helena (i mitten) uppmanade oss att ta med mössor och det var bra!

Efter detta åt vi en 3-rättersmeny. Helt enorm alltså! Vi satt kvar till ca 21.40 för då var vi alla trötta!

Kunde jag somna? Näe!! Det gick inte hur jag än försökte. Jag var som en d*a studsboll. Hörde  nämligen flygplan som var på väg till Axamo. Upp och så upp med rullgardinen. Wow, det var nästan så att jag kunde "plockat ner" planet". Mycket trafik så där på sena kvällen.

Somnade nog inte förrän ca 00.45 och så ringde klockan 6.20. Då sov jag!!! Har ni hört (eller läst). Jag sov!!!! Upp och duschade. Tog en evighet innan det blev varmvatten men till slut. Gjorde mig iordning och kollade lite på TV4. Lokalnyheter var det och då tänkte jag på Neta. Det var ju hennes nyheter :)

Gick ner till frukosten och det var några som kommit. Resten kom och vi åt alla! Sedan fortsatte vi med vad som ska hända. Det tog till ca 12.15. Så lunch, som återigen var mycket god. En förrätt som inte gick av för hackor och lunchen.... jaaa lax alltså och så ostsåsen till... det var bara så himla gott. Så väl man mår av fisk!

Så satte vi oss i bilen. UKK vid ratten, S bredvid och jag där bak. UKK var inte van vid bilen, men hon lärde sig. Var på arbetet ca 14.45 och Inge svängde in precis framför oss. Vi tog ett varv innan vi åkte in till vårt köpcentra.

Väl hemma pratade vi med Stefan och Marita. Härligt när man hör: "Välkommen hem" efter att ha varit borta en natt! Tack! Jag packade jag upp och därefter kollade vi på "Hem till gården". Fia kom hem och bytte jeans. Hon ska ha bilen till imorgon.

Ringde till pappa och fick  höra att det "härjar" maginfluensa". Pappa hade haft diarré igår och många har spytt, så de avrådde oss från att komma. Ja, inte vill man hämta denna hemska sjukdom! Ringt brorsan och berättat. Vi åker nog inte dit förrän  nästa helg. Bättre att de alla får återhämta sig.

Inge och jag har ätit schnitzel, grönsaker och svampsås.

Ja, detta vara lite om mina två dagar som gått. Imorgon ska jag se till att det blir ett pussel om inte alla OCR-nummer tar musten ur mig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!vad mysigt det såg ut med badtunnan. Tack för att du tänkte på mej vännen när du såg Nyheterna:)



Kram och hoppas allt ordnar sig för Fia!

2012-02-08 @ 21:28:03
URL: http://angelfire.com/on/babyangelonline/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0