Sol och sedan snö

Brr, nu är det kallt när man kliver upp. Ja, inte inomhus, men utomhus. Idag var det -10 grader hos mig.

Men jisses alltså! Jag var tvungen att nypa mig i armen för tidningen kom lite före klockan 5 idag! Yes!!! Jag hann läsa igenom den, vilket kändes skönt.

Åkte med Stefan och Marita. Fullt upp på jobbet. Redigerat klart en rapport och fått  hjälp med bilder till omslaget. Författaren fick den för en sista koll.

Skickat ner 3 rapporter på tryck, vilket känns skönt. Men högen har fyllts på :) Började på en ny rapport, som är på engelska. Dessa läser jag inte :) Ser jag något konstigt så noterar jag detta och frågar.

Jo, solen lyste så fint här idag, men det blåste en snål vind. Jag har bytt av i växeln för- och eftermiddagsfikat. Ska så göra varje torsdag. Detta innebär att jag jobbar längre på torsdagarna. 

Förresten så frågade biblioteket efter mig idag. Jag berättade att jag sagt till, att jag inte hinner med tidskrifterna. Jag är ensam om det ordinarie arbetet. Tidigare var vi två om det. Okej, det kan komma lugna stunder, men inte som det ser ut just nu. För jag ska följa upp kundenkäterna också och så har jag en massa plock på hyllorna i mitt rum (när det blir lugnt och om det blir lugnt). Och så kanske jag behöver en veckas semester i vår :)

Inge hämtade mig klockan 15 och då hade det börjat snöa. Vi åkte till Maxi och handlade. Var även in på Siba och köpte en ny kolsyrepatron.  Det är verkligen gråkallt ute nu!

Hem och in med varorna. Vi åt lite och så skulle vi sätta oss för att se "Hem till gården". Det fanns inget inlagt. Då kollade jag på datorn. Det var inget "Hem till gården" idag pga. skidskytte. Jaha, då hoppas vi på morgondagen.

Dagens pussel:


Click to Mix and Solve

En sandstrand någonstans i Sverige eller Danmark i sommar skulle vara härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0