Skönt med fredag

Imorse väckte jag Inge 4.30 för han skulle se på NHL-hockey. Han fixade kaffe åt oss. 

På jobbet har det varit som vanligt. Redigering och annat. Rapporterna som jag skickade på tryck igår, blev klara idag. Så då blev det lite mer att göra. Skriva in dem i alla listor och fixa med annat. Lägger ut den på webben på måndag. Vi lägger bara ut en och refererar till de övriga.

Växeln ca 11.20 till 12.10. Redigerade lite till innan jag stängde ner. Bestämde nämligen med Marita och Stefan om att vi skulle sluta 13.30 idag! Ja, jag hade ju inte haft någon lunch, så ......

Fia hade precis kommit hem från sitt arbete och höll på att fixa sig varma mackor. Inge lyssnade på musik. Han hade gått 5 km och även gjort plankan!

Fia skulle till Håkan och undrade om Inge kunde skjutsa henne. Men då sade jag stopp. Idag har bensinen gått upp och kostar nu 15.08. Här måste vi tänka oss för. Vi kan ta en promenad till Gamla Linköping och så tar du bussen därifrån. Fick ett positivt svar :) Så vi två knallade iväg. Ja, ja, jag fick känning i andningen, men bet ihop. Blåste när vi stod och väntade på bussen och det blåste när jag fortsatte min promenad hemåt. Inge tyckte att jag gått snabbt :) Tack för det! Faktiskt så var det skönt att komma in för det blåste en snål och bitande vind.

Snart ska Inge och jag se på dagens avsnitt av "Hem till gården". Ikväll äter vi bakpotatis och en köttbit till det. 

Blir väl natti tidigt har jag en känsla av. Men å andra sidan så har jag precis druckit kaffe! Click to Mix and Solve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0