Inge får inte bli ilsk bakom ratten

Igårkväll var jag så trött så jag visste knappt vad jag hette. Lade mig på sängen vid 20-tiden och bad Inge väcka mig efter en halvtimme (trodde ju inte att jag skulle somna). Han väckte mig, men jag bad om en halvtimme till. Men då kunde jag inte somna om. Gick upp och satte mig vid datorn. Omkring klockan 22 lade jag mig för natten. Inge satt och nickade i soffan, men han sov inte (enligt honom själv). Vaknade ca 22.50 av att han snarkade! Då gick jag upp och släckte ner och stängde av TV:n. Han lade sig. Och då blev jag klarvaken! Shit alltså. Men jag somnade om och sov till 6.45!! Väcktes då av en liten mintraktor som grusade på gården. Så typiskt alltså

Gick upp och kollade temperaturen! Det var -5 grader! Läste sedan tidningen. Temperaturen steg mer och mer. Mildvälder på G alltså.

Satte mig vid datorn och på med webbradion. Idag var Lisa i bakgrunden då det var en bra avbytare vid namn Mustafa. Han var jätte bra! Efter programmet pressade jag apelsiner och tog fram frukosten. Väckte Inge så att vi fick äta.

Diskat och så duschade jag. Har pratat med döttrarna mellan varven. När jag var klar med håret och allt så snöade det stora flingor. NEJ!

Jag gick ut före Inge för jag skulle kasta sopor. Inge kom och samtidigt en granne, som skulle till vårt köpcentra. Hon fick åka med oss, men vi kunde inte skjutsa hem eftersom vi skulle vidare. Det var lugnt.

Lämnat travet. Därefter tankade vi. Hemskt!!!!!!!! Bensinen kostar 15.08! Alldeles för dyrt med tanke på all skatt vi bilägare betalar. Vidare till Miljöstationen där jag slängde en flaska med frityrolja. Visade sig att jag fick slänga den i brännbart. Så nu undrar jag: Kan jag slänga den bland "vanliga" sopor hemma i vårt soprum?

Fortsatte och hämtade Fia hos Håkan. Sedan till Åbylund/Gottfridsberg och hämtade Tove hos Thomas. Ja, det var verkligen en skokartong som han bor i. Men  han har fått en 3:a på samma våningsplan. Det blir ju toppen för honom.

Vi åkte till stan där jag gick och tog nytt foto till mitt ID-kort. Så åkte vi till Coop Extra och köpte lite bröd.

När vi åkte därifrån körde en bil ut precis framför oss. Ingen blinkers. Körde i sakta mak. Så svängde även han åt höger ut på Djurgårdsgatan, men han lade sig i vänster filen (en fil som har pilar åt vänster och den ligger vi i när vi ska besöka pappa). Jag sade att han kanske skulle till sjukhemmet, men så bara åkte han in mitt framför oss utan blinkers. Naturligtvis svor vi till och Inge tutade (han blir så arg). Förbi ett övergångsställe och så väljer man innan ett trafikljus om man ska rakt fram eller till vänster. Tydligen skulle han till vänster, men blinkade inte. Kör rakt fram bad jag Inge. Och så tutade Inge igen. Vi körde neråt och så fick vi se en "Övningskörning", som drog upp en kö, så vi körde åt vänster och höger. Då säger Tove: Han som du tutade på är bakom oss. Och det var det! Han hade gjort ett fel till. Och den idioten var verkligen efter oss. Jag fick smått panik och bad Inge svänga vänster och då blinkade  han bakom samma väg. NEJ!!! Jag blev faktiskt rädd. Vi körde in till vänster och kom fram till Statoilmacken. Då kommer han emot oss och pekar pekfinger. Vi kör ut åt höger och han kommer efter oss. Jag var beredd att ta fram telefonen och ringa polisen. Men till slut gav han upp.

När vi kom hem bad jag Inge att aldrig mer visa sin ilska över andras beteenden. Man vet aldrig vad som kan hända. Och detta kostade oss en massa extra bensinpengar. Tove gillade det inte och det förstår jag.

Vi fikade i alla fall. Jag har kört två maskiner.

Ikväll gjorde Fia pizzor. Från grunden. Den ena var det köttfärs och ost på och den andra bacon, lök och ost. Wow, så gott det blev. Jag höll mig till köttfärsen. Men helt suveränt. Inge berömde så till den milda grad.

Brorsan varit hos pappa idag. Jag vilar i helgen. Nej nu var jag elak. Men jag känner att jag behöver slappa och ta det lugnt

Regnat och regnar ännu.

Tove ville leka doktor med mig. Vi turades om att vara doktor och patient:



Jag har blivit ompysslad :)



Tove tog på sig tomteluvan :)


Tyvärr så har jag inte lagt något pussel ikväll!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0