Gillar inte att döttrarna ska ut på E4:an ikväll

Igår kväll fick Inge känning av njursten igen. Nog tyckte jag att han åt lite av lasagnen, men tänkte inte så mycket på det. Inte förrän han berättade att han hade känning av njursten och spydde. Och jag som är larvig började ju sympatisera och blev illamående + värk i magen. 

Inge fick två rejäla körare. Däremellan sov han. Jag lade mig vid 21-tiden. Hade pratat med Fia och även Casper. De hade shoppat lite och var nöjda.

Somnade gott men vaknade vid 23-tiden. Inge hade då stängt dörren till mig och det gillar jag inte när jag är ledig. Skillnad när jag ska upp och arbeta. Lyckades inte somna om, så strax efter midnatt gick jag upp. Inge satt och halvsov i soffan så jag bad honom stänga av och lägga sig. Det gjorde han! Han är ju fostrad hahahaha

Jag somnade till slut och vaknade vid 5.30, men tänkte att jag behöver inte gå upp redan. Somnade om och sov till 6.50!! Då blev det fart på kärringfläsket! Gjorde mig iordning och så till tvätttstugan. Ja, jag vet att jag har gott om tid, men skönt är också att bli klar innan klockan 12. Ostädat var det och luckan till tumlaren var sönder. Men det gick att tumla ändå!

Inge sov och hörde mig inte. Emellan ett par maskiner pressade jag apelsiner. Ut igen ca 9.30. Då manglade jag lakanen och örngotten. Tog in all tvätt. Givetvis så städade jag efter mig. Men jag orkar inte hålla efter andra, som inte har lärt sig att göra rent i tvättmedelsfacken. Själv använder jag flytande tvättmedel och har "bollar" till dessa.

Pratade med Gunnar och Tove. De skulle ta med barnen ut på Roxen. Solen värmde gott där vi stod. Kom in och Inge sov fortfarande. Men då blev jag lite ilsk och väckte honom. Klockan var över 10. 

Pratat med Fia och Casper. Solen lyser även i Stockholm.

Inge och jag bestämde att vi skulle ta en promenad när han sett klart på ett program. Jag frågade om vi inte kunde ta bilen till Stångån och det var han med på!

Körde lite spel på datorn och funderade på promenaden. Tänkte till alltså! Och det hade visst även Inge gjort. Vi hade kommit fram till exakt detsamma! Vi har telepatisk förmåga gentemot varandra.

Vi gick ut ca 12.15 och tog alltså inte bilen utan den fick vila idag. Vi gick mot Gamla Linköping. Där hörde jag ambulanser. Fortsatt bort mot Vallabacken och vidare runt där. Sedan gick vi förbi ankdammen, som var frusen. Många föräldrar och barn i lekparken.



Här ser ni hästarna i hagen vid friluftsområdet Valla. 

Fortsatte sedan utmed universitetet och sedan in i 5-km-spåret. Då hörde vi åter igen sirener. När vi kom hem efter en promenad på 1 timme och 10 minuter, gick Inge in på Aftonbladet. Hade varit 4 olyckor på kort tid på E4:an utanför Norrköping. Men så läste jag nyss och när vi hörde sirenerna sista gången var det nog olyckor utanför Rimforsa. Extremt halt sägs det och det är klart solen gör sitt till.

Men en fin dag har det varit även om det blåste en snål vind på öppna ytor.

Jag har bakat vegancookies, som jag ska bjuda på när vi har enhetsmöte på torsdag.

Så åt vi blodpudding och stekt fläsk. Mums så gott.

Har smsat Mia och varnat om E4:an. Bättre att de kör saktare än annars och kommer hem välbehållna!


Click to Mix and Solve

Så här ser det visst ut i Phuket :) Men jag vet inte!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0