Först promenad sedan filmeftermiddag

Soligt och fint ute, men en nordvästlig vind, som tog tag. Men i lä var det underbart skönt.

Fia hämtade oss och så åkte vi till mitt arbete och tvättade bilen. Det blev lite fusk här och var, men nu är det värsta borta. Sedan väntade Håkan på oss med kaffe, som vi intog ute i lä.

Åkte vägen till Maxi och köpte kyckling. Inge fixade iordning den nya Blu Ray. Ja, den har vi sparat till tack vare att ingen röker längre och förresten så var den inte så dyr (endast 555:-). Men jisses vilket sound och vilken bild. Medan Inge gjorde detta satte jag på dillköttet och skummade. Skalade potatis och morötter. Dillköttet skulle koka drygt en timme, så vi tog på oss och gick vägen om soprummet med sopor. Sedan en  härligt promenad på nästan 45 minuter.



Ser ju verkligen vårlikt ut! Tog även en bild på Inge:



I lä var det som sagt underbart! När vi kom hem satte vi oss till rätta och kollade på "Män som hatar kvinnor". Har sett den för länge sedan, men den är så bra så man kan se om den.

Sedan var det dags för middag och den smakade, om jag får säga det själv, underbar. Gott med kokt kött.

När jag hade diskat och plockat iordning var det dags för nästa film. Det blev fortsättningen på den första: "Flickan som lekte med elden". Så nu börjar jag bli lite lagom trött!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0