Fia suttit på akuten idag

Imorse hade Inge "sovmorgon". Alltså det var ingen hockey på TV:n. 

Full fart på jobbet. Tycker  inte att jag kommer någonstans med rapporten, som jag redigerar för tillfället.

Fia ringde strax efter 7.30. Ont i magen och spytt igen. Jaha, då åker du till Akuten nu!! Nej, jag vill inte det. Skitsnack, sade jag! Du har bara att lyda läkarens order (Vårdcentralens läkare igår). Men, mamma jag vill ju att du följer med mig. Sorry, gumman, men jag kan inte lämna jobbet. Håkan får följa med även om jag vet att han hatar sjukhus. Jag ringde till Inge och bad  honom åka iväg och skjutsa dem. Inga problem.

Jag skickade jag en annan rapport på tryck och bad om ett "provexemplar". Tur var väl det! För åter igen hade bokstäver fallit bort. Oh, om ni visste vad detta suger. Gjorde en ny pdf-fil och körde en annan variant. Då fungerade det. Jag är säker på att tar jag den varianten på nästa rapport som ska till tryck, så kommr det att fattas bokstäver. Men nu har bett IT-avdelningen kolla upp detta med leverantören av kopieringsmaskinen.

Fått små meddelande av Fia under dagen och sedan ringde Håkan. Då hade de kommit från Gynakuten. Ingen graviditet, så det var inte utomkvedshavandeskap (det trodde jag nog inte heller). Och där fanns ingen cysta heller. Tillbaka till ruta 1 och ner till Akuten. Den läkare som tog emot imorse ville att kirurgläkaren skulle undersöka henne, då de började misstänka blindtarmen.

Ja, ja, skönt att de tar en massa prover i alla fall. 

Inge hämtade oss klockan 14. Skjutsade hem Marita och sedan åkte vi till pappa. Han blev glad när vi kom. Vi sade som det var, att det skulle bli en kort visit. Men han led med Fia och förstod oss. Personalen bjöd oss på fika. Alltså de är så himla gulliga så det är sanslöst. Kaffe var precis vad jag behövde.

Strax före klockan 15 åkte vi till Akuten. Jag gick in och blev visad till det rum som Fia och Håkan var i. Fia hade dropp (Glukos). Hon hade inget ont längre och var både rastlös och hungrig. Märkligt detta. Tre dar i rad har hon mått jätte dåligt fram till ca kl. 11 och sedan helt okej!

Jag sade till Håkan att Inge skulle skjutsa hem honom så att han fick gå ut med Dissie. Men Dissie hade varit ute med en granne. Sak samma sade jag! Åk hem och ät då för du har ju inte heller ätit något. Så jag stannade hos Fia.

Läkaren (från imorse) kom in och klämde på magen och sade att den kändes annorlunda mot imorse. Han bad Fia hoppa och hon kände bara lite lite. 

Jag gick på toan (kaffet ni vet) och när jag kom tillbaka var läkaren där igen. Han tyckte det var bättre att Fia åkte hem då det tog tid för den läkaren som var operationen. Men hon ska tillbaka imorgon för nya prover. Inge skjutsar :)

Förlåt Fia om jag utlämnar dig så pass, men mina goa läsare undrar så hur det är med dig. Du vet ju hur din mor är :)

Ja, just det! Jag ringde till Inge och sade att han kunde hämta oss. NU???? Jaa, svarade jag. Han hade precis kommit till vårt port efter att ha skjutsat hem Håkan. Sorry...

Vi stannade till och handlade lite på Hemköp innan vi skjutsade Fia till Håkan.

Snöade när vi var ute. 

Satte oss och kollade på "Hem till gården". Därefter tog jag te och knäcke samt läste morgontidningen.

Vart tar dagarna vägen??? Jag hinner ingenting just nu. 

Dagens pussel är väl gulligt :))


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Så bra att Fia blev bättre när hon fick "glukos".

Har hon för låga Glukos värden??



Förstår Håkan när det gäller sjukhus..jag hatar

också att gå på sjukhus.



Fia får krya på sig.



Kraaaaaaam

2012-02-09 @ 11:39:23
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0