En solig dag, men kylig

Helt sanslöst, men vi lade oss båda två före klockan 21 igårkväll! Skönt att även gubben kan bli trött tidigt. Han sov nog sjutton innan han lade ner huvudet på kudden. Jag läste en stund, men somnade kvickt. Dock vaknade jag ett par tre gånger under natten och tänkte på jobbet. 

Gick upp ca 6.10 och läste tidningen. Blev lite arg för B- och C-delen var ihopnitade. Jag har ju mitt egna sätt att läsa tidningen på. Lördagar börjar jag med "Paus", därefter A-delen, B-delen och C-delen.

Efter tidningsläsningen blev det datorn och så på med webbradion. Det skulle ju bli "Ring så spelar vi". Fia kom hem ca 8.30. Hon hade verkligen fått jobba med rutorna på bilen. Nådde inte hela framrutan.

Inge kom upp ca 8.50! Då hade han sovit 12 timmar!!! Jisses alltså. Han läste tidningen och började sedan ta fram frukosten. Var ingen idé att sitta kvar och lyssna klart utan jag satte igång att pressa apelsiner. Frukosten smakade bra. Diskat och bäddat. Jag hade hängt ut sängkläderna på vädring. Är så mysigt när det är så kallt som det var idag; -15,6 grader!!! Solen har dessutom lyst. Men luften är för kall för några promenader. 

Förresten så såg Fia rådjuren vid skogskanten, så hon ropade på oss. Det är tre stycken som håller ihop.

När alla vara klara, åkte vi med travet. Sedan mötte vi Mia på vägen, så vi åkte tillbaka och till fotbollshallen. Inomhusfotboll även idag. Fia skulle vara med och "jobba". Inge och jag åkte till Maxi och handlade lite. Tog även en sväng och kollade på vägbygget. Jisses alltså, men det händer saker! Så här såg det ut idag utanför SAAB:

Bron är nästan klar, så där kan de nog snart släppa på trafiken. Det blir säkert jätte bra när allt är klart!
Därefter till pappa. De hade ätit lunch. Allt var bara bra. Jag plockade in det jag hade handlat åt honom.

Från och med nu är Lotta vår kontaktperson och det känns bra.Linda, som var pappas kontaktperson, har börjat arbeta natt. Vi blev bjudna på kaffe. Det var de äldsta på enheten, som satt kvar vid bordet. I = 97 år, F = 92 år (i höst) och så pappa som blir 91 år i höst. Nej, just det, det finns ju en dam som är född samma år som pappa, hon hade gått in till sig och det hade alla andra också gjort (alltså gått in till sitt).

Vi åkte hem och tog en fika till. Jag hade satt upp en stor talgboll i skogen och det var trafik dit. Skalade sedan potatisen till pommes de chess. Rev ost, skar paprika, skivade purjolök och svamp. Inge hade bara att sätta piff på köttet :)

Kollade ut i skogen och vad fick jag se? Jo, den stora talgbollen var borta. Kanske har den ramlat ner eller också har nötskrikan tagit den. Får kolla imorgon.

Tove och Casper kom vid 17-tiden. De ska sova hos oss inatt. Vi åt och även barnen åt lite grann. Just nu sitter de med varsin dator i köket. Fia ska snart hämta Casper för  han vill se finalen i fotbollshallen.

Jag och Tove ska se "Gladiatorerna".

Dagens pussel:




Click to Mix and Solve

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0