Ättika i tom tvättmaskin

Sov till ca 5.15, men låg kvar! Gick upp ca 6.50 för då var Fia och barnen uppe. De skulle äta var sin smörgås innan fotbollstränngen. Casper skulle med och kolla. Jag tyckte ju att han kunde vara  hemma med mig, men icke. Det var ju för sjutton -18,8 grader ute!

Jag satte mig vid datorn när de hade åkt. Omkring klockan 9 satte jag igång att pressa apelsiner. Väckte Inge, så att han var uppe när de kom. Dukade fram allt som skulle fram. Så kom de då, men ingen Casper var med. Han hade stannat hos Thomas. Meningen var att han skulle på hockeyträning, men senare fick vi höra att han avstod från dagens. Varför vet vi inte riktigt.

Vi åt i alla fall frukost. Diskat och plockat i ordning. Inge bäddade idag. Kört en mörk maskin och efter det blev det en ljus. 

Fixat en kyckling i lergrytan. Vi kom på att vi kunde ha den till middag idag och spara på det som vi tänkt oss. Fia ringde (hon och Tove var hos Håkan) och kollade vad det skulle bli för mat. När hon fick höra: kyckling, ris och currysås var det ingen tvekan. Hon ville äta med oss. Hade vi dock haft falukorv, så hade hon inte ätit med oss. Hon ringde när vi var på väg in till Coop Extra för att köpa ris, currysås och youghurt.

Tove och Fia var hemkomna när vi kom. Jag hängde tvätt och så hällde jag i 2 dl ättika (den med blå etikett) och satte på 90 graders tvätt. Ättikan ska visst ta bort avlagringar och sådant.

Thomas hämtade Tove vid 14-tiden. De skulle till Thomas mamma. Jag satte på riset, gjorde såsen och Inge fick dela kycklingen. Jisses så gott det blev.

Diskat och plockat iordning. Fia skulle lämna tillbaka Mias bil, så jag tog vår. Pratade med Mia, som kom från affären. Hon hade träffat ett par gamla kompisar igår och haft det trevligt.

Skjutsade Fia till Håkan. När jag kom hem, hade Inge fikat klart :)

Duschat och nu sitter jag här en stund.

Här kommer dagens pussel:


Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0