Agama Lizard

Vilket busväder det var imorse! Blåste som sjutton och så regnade det! Hade behövt vindrutetorkare på köksfönstret :)

Inge skjutsade oss. Hade fått två nya rapporter. Jag började på den som har "Prio 1". Men innan det så lade jag ut en rapport på webben.

Klockan 7 var det en extra lång nyhetssändning. Sverige har fått en ny kronprinsessa! Inte illa att bara födas in i den rollen. Men jag vill inte byta med henne! Fy för all denna bevakning. 

Kattis och jag tog en gemensam fika innan jag bytte av i växeln.  Soligt ute, men blåsigt.

Jobbet flöt på och klockan 14.20 gick jag ner och bytte av i växeln igen. Inge kom 14.50 och vi åkte till Maxi. 

När jag var på väg ut därifrån kom Lena (utan Tommy). Det blev kramkalas. Var så himla länge sedan vi sågs och mycket har hänt (vi har mejlat).  

Hem och in med varorna. Sedan åt vi lite och så skulle vi då se på Hem till gården! Det kom inte, trots att Inge klickade på det programmet. Istället var det "Efter 10" med Malou von Sivers och gäster. Det snackades om den nyfödda. Men hallå alltså!!! Det föds barn i Sverige ständigt och jämt. Vissa går det bra för andra förlorar sitt barn innan det har fötts. Ja, jag vet att det är stort att vår Kronprinsessa fått barn, men att flytta fram program för att sitta och spekulera om än det ena det andra, det är slöseri.

Så till slut började mitt program (jag hann damma och överallt). Men mitt i allt så låste det sig! Grr alltså!!!! Inget sådant med Efter 10. Stäng av sade jag till Inge. Jag testar på datorn. Och tänk där gick det kanonbra!

Vad menar jag med dagens rubrik? Jo, detta:


Click to Mix and Solve

Pusslet alltså är visst Agama Lizard!

Hör ni!! Imorgon är det fredag och det ska bli såååååååå skönt! Funderar på om vi kan sluta klockan 13... För jag blir säkert klart med "Prio 1-rapporten" under förmiddagen.



Kommentarer
Postat av: Sickan

Spelar du in Hem till Gården för det börja ju

kl:11.35 och då jobbar ju du.

Spelar vi in något och det är försenat så

missa vi det helt,då får vi spela in reprisen

när det kommer.



Kraaaaaaam

2012-02-24 @ 09:13:16
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0