Lite socker på golvet ......

Trodde att jag försovit mig och for upp. Stängde väckarklockan och ut i vardagsrummet. Kollade temperaturen och det var +9,4 grader. Kollade sedan klockan!!! Den var 3.27!! Men hallå där!! Gå och lägg dig igen! Kunde dock inte somna om utan gick upp ca 3.50. Gjorde mig iordning och åt frukost. Därefter datorn. Någon tidning kom inte så länge jag var kvar hemma. Men vi mötte den på nästa gård :) Ja, inte tidningen, men tidningsbudet :))

Fortsatte leta uppdragsgivare och e-postadresser när jag kom till jobbet. Lyckades hitta nästan alla, vilket känns bra.

Det blev väldigt mörkt ute strax efter klockan 9. Berodde på att det började regna :)

Har plockat med lite allt möjligt. Solen kom mitt på dagen och det blev rätt så skönt ute.

Blev hämtad kl. 14. Marita hade de hämtat innan. Vi skjutsade hem Marita och därefter åkte vi till ICA Maxi och veckohandlade. Hem och in med varorna. Fia gjorde en smulpaj med blåbär, hallon och jordgubbar. Tyvärr så var vårt strösocker slut, så jag gick in till pappa och hittade n påse. Liten till växten är jag, men jag sträckte på mig och fick tag i påsen, som genast gled ur näven och ut rann det massor med strösocker. Vad jag sade? En lång harang med fula ord. Fram med dammsugaren. In med sockret. Då hade Fia upptäckt att havregrynen var slut, så en vända till in till pappa. Men där fanns inga havregryn. Träffade våra grannar ovanpå och de undrade hur det var med pappa. Jag berättade och de ville att jag skulle hälsa.

Inge gick sin promenad när vi kom hem från affären. En halvmil går han och jag blir så avundsjuk. Är ju lite annat som ska styras med.

Pajen blev underbart god!!

Fia och jag åkte strax efter att Inge kommit in. Vi hämtade Tove och Casper. Skjutsade Casper till fotbollsträningen och sedan skjutsade Fia och Tove mig till sjukhuset.

Pappa satt i dagrummet och det var kvällsmat. Han får hjälp med maten pga. att händerna inte riktigt lyder honom. Men han var mycket piggare idag, vilket kändes skönt. Jag hjälpte honom med maten som var kroppkakor. Och tänk; han fick i sig båda två! Det känns ju bra. Vi satt kvar där och såg på TV samt pratade. Personalen är hur gulliga som helst.

Klockan 18.35 kramade jag om pappa och bad honom fortsätta krya på sig. Gick ut och väntade på Fia. Rätt som det var så hörde jag sirener och tänkte: Märkligt att de har sirenerna på inne på sjukhusområdet. Rätt som det var så kom det två polisbilar med blåljus och sirener. En stund senare kom det en till polisbil med sirener och blåljus utanför sjukhusområdet. Undrar om det var ytterligare ett rån någonstans?

Fia kom och vi åkte hem. Hon för att se på ishockey och jag skulle se "Sjukhuset". En före detta arbetskamrat var där med sin dotter, som hade ett rejält armbrott.

LHC spelar hemma ikväll och de möter Brynäs. Just nu leder Brynäs med 2 mål, vilket känns trist.

Nog är pingvinen mysig i dagens pussel:

Click to Mix and Solve

Imorgon är det fredag och jag längtar. Tänker nog inte arbeta full dag imorgon utan kanske sluta vid 12-tiden.



Kommentarer
Postat av: Inger Forsman

Fastest



1:07

Average



4:17

Your Time



7:00

2011-09-15 @ 21:04:58
Postat av: Sickan

Det sägs ju att man inte ska

gråta över spilld mjölk.

Men socker vet jag inte..hihi



Kraam

2011-09-16 @ 17:40:05
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0