TACK

Ett stort tack för kommentarer av gårdagens blogg. Ja, det är skandal som de behandlar gamla och även barn. De gamla har byggt upp vårt samhälle, men kastas mer eller mindre ut på sophögen. Jag vill inte gå in djupare på detta, men många av mina vänner håller med mig om orsaken.

I vilket fall som helst så sov jag till straxt efter kl. 4.  Hörde tidningen komma omkring kl. 4.20!!! Tack för den tänkte jag! Tänk om tidningen kunde komma så dags på arbetsdagarna. Nej, då kommer budet när jag ska cykla till jobbet, kl. 5.10. Jag betalar för en morgontidning så det så.

Gick upp kl. 5 och gjorde mig iordning. Läste sedan tidningen och så datorn. På datorn körde jag webbspelet på Ring så spelar vi och klarade det galant :))

När klockan var ca 8.45 gick jag in till pappa. Han satt vid köksbordet och åt frukost. Tyvärr fick han bara i sig en halv smörgås. Men han såg piggare ut och det var skönt. Lovade att återkomma.

Fia var vaken när jag kom åter. Vi fixade frukosten och jag väckte Inge. Brorsan (Lasse) ringde när vi hade börjat äta. Han var nästan framme och jag bad honom komma och få nyckeln. Det gjorde han när jag höll på att diska. Efter disken gick jag till pappa.

Vi pratade med pappa och han var med på det vi sade. Dock väntade vi på att hemtjänsten skulle komma vid 10-tiden, men ingen kom. Först närmare klockan 12 kom en tjej med maten. Vi frågade varför ingen kommit tidigare och det visste  hon inte. Alltså detta håller inte. Jag måste känna mig trygg och lugn när jag är på jobbet. De måste komma och kolla pappa. Kanske ta med  honom på en promenad eller köra in honom till TV:n.

Brorsan följde med in till oss en stund. Sedan åkte han. Inge och jag varit med travet. Så kollade vi "Kärleksparaden" innan vi åkte och handlade lite.

Pappa fick mat vid 15-tiden. Därefter körde jag in honom i rullstolen till oss. Det skulle bli ishockey klockan 16 (LHC-Djurgården). Pappa trivdes, det märkte jag.

Körde tillbaka honom ca 17.45 för då var det dags för hemtjänsten att komma. De missade tyvärr att han skulle ha mat, så jag fick ringa.

Ska gå in om en halvtimme och byta kanal åt honom.
P.s. Jag har inte hunnit med något pussel idag!! Kommer ett imorgon (hoppas jag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0