Pappa 90 år

Sovit urdåligt inatt igen, men så är det. Gick upp 3.50 för då var det ingen idé att försöka sova. Gjorde mig iordning och så blev det frukost.

Tack min goa vän, som kommenterat: Jag har sett "KRAV" och vet att det är lite dyrare än annat :))

På jobbet har det varit fullt upp. Två rapporter klara och då blir det lite extra att göra. Fick ut en på nya webben. YES!!! Oh, vad jag älskar detta. Som jag känner mig just nu, så önskar jag att det var 15 år kvar till pension (minst), men så är det ju inte. Är väl positivt att man känner det så eller? 

Var till biblioteket och gjorde tidskrifterna. Var en hel del faktiskt.

Kicki och jag delade på pizzasalladen, som jag köpte igår (10:- på Maxi). Mums så gott. Naturligtvis så hade vi mat till :))

Ute var det soligt och varmt även om det blåste en del.

Fia hämtade oss; först Marita och så mig. Hem och in med lite. Inge och jag åkte till vårt centrum. Hämtat ett paket åt Fia och sedan köpte jag blommor till pappa. Därefter hämtade jag två tårtor (prinsess). Sedan åkte Inge och jag till pappa. Hade tur som fick p-plats där vi ville. Pappa blev glad när vi kom. Jag hade med ett postogram från hans syster!!!! Han tyckte det var fantastiskt med tanke på att hon är 3 år äldre än honom. Men hon är en krutgumma! Laddad med krut :) Nej, jag är inte elak utan konstaterar bara....

Mia, Fia, Tove och Casper kom strax efter oss. Vi fick sitta i ett annat rum så fick vi sitta ifred. Fick in kaffe, papperstallrikar och skedar. Saft till barnen. Pappa åt och tyckte tårtan var så god. Han tog två stora bitar :)



Lite suddigt, men ändå! Det är min 90-årige pappa!



Tove och Fia :) Suddigt, men....



Inge och Mia!



Casper är svårfångad, men till slut så :)

Ja, det var en trevlig eftermiddag med pappa och övriga i familjen. Pappa hade fått ett postogram av sin syster, som jag hade med. Han var imponerad över att hon skriver så bra utan glasögon. Det kommer  han ihåg!

Ringde brorsan och informerade. Kollade hemtelefonin och fick se att min goa vän, Karin ringt. Så jag ringde upp. Men hon hade inte ringt mig igår. Hade nog kommit emot bara. Men jisses vad vi hade mycket att prata om och jag fick mig ett par härliga skratt! TACK KARIN!!!!

Sedan tog jag sats. Hällde upp ett glas vin och så... ja, jag ringde min faster! Hon svarade och jag tackade för postogrammet som hon skickat. Jag trodde att  han skulle ringa, säger hon. Tyvärr, men pappa är på sjukhuset sedan den 13 september, svarade jag. Då blev det en massa frågor och så fick ju jag mig en skopa om varför hon bodde i denna stad. Samtalet varade "bara" i 9 minuter och 43 sekunder. Yes!!!! Tog väl 45 minuter så ringde hon. Jag har ju verkligen förstått att  hon är så ensam, men hon har ju själv valt det. Dock försöker hon skylla allt på mig. Naturligtvis mår jag dåligt av detta. Konstigt vore det annars. Men jag har inte skrivit på något kontrakt. Det var hennes man.

Jag frågade om hon ville följa med till pappa, men det ville hon inte. So what???? Mer kan jag inte göra.

Fia kom hem och hon fixade lövbiff, pommes och bearneisesås. Gott blev det. Jo, Fia följde med Tove och fixade Toves klocka.

Ja, det var denna dagen det och jag är imponerad av att ha en pappa som fyllt 90 år idag :)




P.s. Förlåt med pussel har jag inte  haft en tanke på idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0