Lördag = njutbar dag

Sov till ca 6.15, men drog mig en stund. Läste tidningen och så skrev jag i min fysiska dagbok. Det blåste ute och det var bara +10,8 grader  när jag kom upp. Brrr.

Fia kom upp tidigt. Hon skulle  nämligen följa med Maria och barnen till Rimforsa, där Casper skulle spela fotboll. Jag duschade och gjorde mig iordning. Ringde pappa och allt var bra. Ja, så bra som det kan vara.

Jag väckte Inge ca kl. 10 för då var jag hungrig. Frukost, som smakade bra. Gick till pappa med tidningen när Inge hade läst den.

Hemtjänsten var där. En jätte gullig tjej, som satt och pratade med pappa medans  han drack kaffe. Oh, tänk om det alltid kunde vara så här. Jag lovade pappa att återkomma senare och det såg han fram emot :)

Blåst gjorde det, men solen lyste i alla fall. Inge och jag åkte med travet och så var vi och provade nya Kia/Rio. Ja, ja, den är väl mysig, men..... Inga backsensorer och det tycker jag är dåligt på en sprillans ny bil. Borde ingå numera.

Fia ringde och undrade var vi var. Just nu är vi på Bilbörsen, svarade jag. Men då kommer jag för jag är i närheten. Hon blev lite sur över att vi redan provkört, men vi sade att vi kunde ta en tur till Norrköping. Hem med Toyotan och  jag gick in till pappa. Han ville lugna sig med TV-tittandet till dess jag var hemma igen.

Var  himla lugnt även i Norrköping och gatuarbeten även där. De bygger vägbulor på Norra promenaden. Tackar, tackar :))

Hem och jag gick in till pappa. Han vill se på fotboll, så jag körde in honom.

Jag bytte om och gick ut i skogen. Hittade inte så många gula kantareller, men trattkantareller hittade jag en hel del. Blev svettig måste jag säga. Många knäböjningar där i skogen hahahahaha

Hade en fästing på handen och jag tog genast bort den. Lite senare hittade jag en till. Den spolade jag ner i toan. Blä för dessa dj*a små kryp! Hatar dem. Och efter detta så kliar det på hela kroppen.

Gick in till pappa och han var nöjd med fotbollen, som han såg på.

Fia gjorde pizza ikväll och jag fixade pizzasallad. När pizzan var i ugnen hälsade vi alla på Milo, som är hos Stefan och Marita. Husse och matte är på dop. Men stackars Milo! Han hade blivit jagad av en stor schäfter. Den hade nog rymt från husse eller matte.

Pizzan blev jätte god och salladen kunde nog ha fått dragit till sig lite, men....

Ska snart gå in till pappa och se hur han har det.

Dagens pussel:


Click to Mix and Solve

Jag kände mig stressad så jag lade inte klart pusslet idag.



Kommentarer
Postat av: Inger Forsman

Fastest... Var lite klurigt.



3:16

Average



12:10

Your Time



34:30

2011-09-11 @ 16:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0