Hunnit med mycket

Gick upp ca 6.20 och gjorde mig iordning. Skrev i min fysiska dagbok om gårdagen och så satte jag mig en stund framför datorn. Klockan 7 var jag i tvättstugan och körde igång. In och då kollade jag på torsdagens avsnitt av "Hem till gården". Ut igen och flyttade över till tumlaren samt hängde några lakan, som inte får tumlas. Fyllde maskinerna med annan tvätt och så in. Såg nu fredagens avsnitt. Jisses, vad den serien är bra :))

Fia kom upp och efter att jag varit i tvättstugan, plockade vi fram frukosten och väckte Inge.

Meningen var att Fia idag skulle hjälpa Caspers tränare med laget, men så hade han ringt till Mia och frågat om Mia och Fia kunde ta laget. Hans svåger hade nämligen omkommit i en olycka på en fyrhjuling. Så tragiskt!! Denne svåger har nämligen varit i vårt hem flera gånger, då han var ihop med Mias kompis när de var i tonåren. Han dog alldeles för tidigt.

Diskat och fixat här hemma! Fia åkte till Mia för vidare färd till Johannelund och fotbollscup för Casper. Jag hämtade det sista i tvättstugan och städade efter mig.

Plockat in tvätten. Därefter tog jag och Inge en långpromenad. Vi var ute i ca 50 minuter och det var så himla skönt! Solen värmde gott.

När vi kom hem hämtade jag i bilnycklarna och så hämtade jag Tove och Olivia. Vi åkte till fotbollscupen. Först var det jätte skönt, men snart började det att blåsa snålt.

Världen är bra liten om man tänker efter och det har jag gjort. En av killarna i Caspers fotbollslag, den killen dit vi skjutsade Casper på kalas i somras. Kommer ni ihåg att jag skrev om att kalaset skulle vara i sommarstugan och det var långt dit? På topp så ösregnade det den här dagen. Vägen var smal och gick igenom en skog innan vi kom fram. Ja, det var då det!! I vilket fall som helst så var den här killens mormor och morfar och kollade på fotbollen idag. Och jag kände givetvis igen hans mormor. Hennes syster har arbetat på min arbetplats!!!! Och dessa systrar är så lika. Alltså är mormoderns syster E:s mammas moster. Vi skrattade gott åt detta.

Ringde brorsan, som ringde upp mig. De var på väg till pappa, så jag kunde åka hem efter matchen. Tankade i lite på hemvägen. Fia kom samtidigt som mig till garaget. Jag gick in och tog lite ketchup hos pappa. Fia gjorde köttfärssås och jag fixade pastan. Skivade även en massa tomater till köttfärssåsen. Den blev jätte god.

Och nu är det nästan mörkt ute. Blä alltså, men å andra sidan så gillar ju våra årstidsväxlingar, men mörkret klarar jag mig utan. Det kan vara som på sommaren!

Dagens pussel:


Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Inger Forsman

Fastest



1:07

Average



4:44

Your Time



9:16

2011-09-26 @ 14:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0