Fy för att bli gammal

Imorse var det också skönt när vi cyklade iväg. Mörkt är det så idag tog jag på mig västen. Syns ju ännu bättre då.

Lugnt på jobbet, vilket är/var himla trist. Ringde pappa innan jag gick och fikade och han lät nöjd. Stackaren, som får sitta där vid köksbordet till hemtjänsten kommer nästa gång.

Gick till biblioteket efter fikat och där var det en lagom hög. När jag var klar där, sade jag till min chef att det var lugnt och att jag inte gillade det. Då hade hon arbetsuppgifter åt mig. Yes!! Sedan kom Katarina och bad om hjälp vad gäller publikationerna. Så det blev genast roligare.

Cyklade hem klockan 14. Det blåste en del, men det gick bra. In med väskan. Fia var hos Sara i Söderköping. Inge satt och åt. Jag frågade om han skulle med till apoteket och det skulle han. Gick in till pappa medan Inge gjorde sig klar. Pratade en stund och diskade av tallriken från lunchen. Jag hade med mig en portion dillkött för imorgon är det soppa.

Inge och jag åkte iväg och pappa hade jag skjutsat in i vardagsrummet. Det skulle bli fotboll.

Hämtade ut allt som jag fick på mina recept. Högkostnadskortet gick ut idag, så det var en himla tur. Inge hämtade sin nya medicin.

Handlade lite på Hemköp. In till pappa med hans dryck. Lovade att återkomma när fotbollen var slut. Gjorde en omelett till mig. Kollade sedan på "Hem till gården". TV4 Play segar som tusan och hakar sig. Inget kul!

Pappa ringde och undrade om jag kunde komma in och dra upp persiennen i köket. Frågade om han kunde vänta en liten stund och det kunde han. Gick in när jag sett klart. Fick då se att pappa hade fått dillköttet till kvällsmat! Oh, fy för den lede. Kan inte personalen läsa?????? Han skulle haft resten på dagens måltid. I och för sig så har det ju ingen betydelse, men det är principen. Det  här tar ner mig fullständigt. Jag orkar inte hålla på så här, det lovar jag. Får ingen tid över till mig själv (inte mycket i alla fall).

Fia kom nyss hem. Hon har varit med Casper på träningen. Jag har duschat. Något är fel med vattnet för det rinner sakta och spolar någon i köket, så kommer det knappt något vatten.
Dagens pussel:


Click to Mix and Solve


P.s. Glömde ju berätta att någon hade varit och klippt naglarna på pappas fingrar när jag var iväg och handlade. Det vara bara det att de klipptes i vardagsrummet. Jag plockade naglar!!! Grr, så förbannad jag blir. Pappa har väl aldrig någonsin klippt naglar där. Och jag undrar varför inte det sopades upp!

Kommentarer
Postat av: Inger Forsman

Fastest



1:37

Average



5:22

Your Time



12:22

2011-09-06 @ 20:17:56
Postat av: Sickan

Finns bara en sak att göra Nilla.

Skriv en lista och sätt på kylskåpet så

att hemtjänsten vet vad din pappa ska ha för mat.

Håller med dig att dem kunde ha sopat upp naglarna

från golvet.



Kraaam

2011-09-07 @ 09:01:26
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0