En underbart fin höstdag

Sov till ca klockan 6.15. Gick upp strax efter. Ute var det +3,4 grader. Hua, det närmar sig mer och mer. Vintern alltså.

Läst tidningen och sedan blev det datorn. Lyssnade även på "Ring så spelar vi".

Solen kom fram och det var ju skönt. Fia kom upp och hon åt frukost samt läste tidningen. Jag åt frukost lite senare. Men när klockan var 10.10 frågade jag Inge om det inte var dags att gå upp! Vi blev nämligen osams igårkväll och då är det bäst att ta det lugnt :)

Han åt sin frukost och jag bäddade. Började sedan prova långbyxor. Attans alltså, men jag har krymt!! Märker det på mina byxor. Men något positivt i detta! Jag kom i ett par byxor, som jag inte kommit i på många år. Gissa om jag blev glad. Det är storlek 36 i dem!!! YES!!! Det börjar visa sig! Jag kommer ihåg när vi provade dessa dressar, som vi skulle ha på TP-dagarna (2005). Först var det stl 42 på mig, men så, av någon konstig anledning, rasade jag i vikt. Många trodde att jag hade drabbats av aneroxia, men det hade jag inte. Så försäljaren fick skaffa fram mindre storlekar åt mig. Dock är kavajen lite trång ännu, men....

Fia åkte till Cloetta Center när hon var klar. Inge och jag åkte ca kl. 11. Först lämnade vi travet och därefter till ishallen. Wow, så många små killar (och tjejer) som tränade hockey. De spelade match mot varandra. Casper var jätte duktig!

Utanför var det SM i rally och massor med folk. Och vädret var verkligen underbart. Strålande sol och vindstilla. 

Jag ringde Fia och undrade när hon skulle komma hem. För det var nämligen så att tjejerna och killarna i fotbollen skulle vara matchvärdar. 

Inge frågade då!!!!! Ja, där bröt han tystnaden... vart jag skulle. Ja, om du inte kommer ihåg det, så ska jag hälsa på pappa. För du vill väl inte följa med? Jo, det kan jag göra, om vi åker nu. Jisses!! Jag höll på att svimma. Vi åkte dit, trots att det var en halvtimme innan besökstiden började. Men det gick så bra. Pappa skulle lägga sig, men fick vackert följa med oss till matsalen/dagrummet. Han var riktigt pigg idag. Nyduschad och nyrakad var han! Riktigt fin med andra ord. Och pappa blev faktiskt glad över att Inge var med. Idag kom han dessutom ihåg vilken gata han bor på! Helt otroligt!!! Inga fler infektioner nu, det säger jag!

Vi handlade lite på hemvägen. Och när vi kom hem, klippte Inge gräset hos pappa, hos oss och  hos Stefan o Marita. Det var långt på alla håll. Inge hoppas att det inte behöver bli mer klippningar den här säsongen, men vem vet!

Jo, på förmiddagen ringde en granne i huset mitt emot pappa på vår dörr. Hon undrade om vi sagt upp pappas lägenhet för de var intresserade av den. Jag sade som det var, att inget hänt och pappa måste först få bekräftat på sjukhemsboende. Men jag lovade att informera henne när det var dags.

Jag skalade potatis och när Fia kom, fixade hon fläskfilén och jag fixade allt till potatisgratängen. Inge åt sin kyckling och grönsaker och Fia och jag åt vårt. Det blev jätte gott.

Nu har det mulnat på ute och det blir säkert regn.

Dagens pussel:


Click to Mix and Solve

Nog är hundvalpen underbart söt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0