Tvättat köksfönstret

Ja, som ni säkert  har läst, så klev jag upp tidigt imorse. Attans att jag inte kan sova när det är helg.

Tack goa vänner för kommentarer. Nog är en moppe bra, men.. en bil är faktiskt toppen när man ska åka iväg flera.

Efter att vi ätit frukost och jag hade diskat, började jag leta efter gardiner till pappa. Dett resulterade i att jag bestämde mig för att tvätta köksfönstret.  Tog alla sidor och efteråt såg jag att det blev flamigt. Men vad göra? Jag skiter i det för fönstren är ju, trots allt, rena. Önskar verkligen att vår hyresvärd kommer och byter fönstren. De vi har nu har suttit där sedan 1971. Och dessutom ska man öppna och tvätta emellan. Önskar mig 3-glasfönster.

Efter att jag tvättat fönstret, strök jag panelgardinerna. Jag strök även kappan, som pappa skulle få hos sig. Satte upp gardinerna och så gick jag in i vardagsrummet för att plocka iordning. Då.... Pang!!! Ja, gissa vad som hände!! Jo, gardinstången i köket åkte ner med en dj*la smäll! Det är inte första gången detta händer. Vad jag sade? Näe, det går inte ens att skriva ner. Fia hjälpte mig att få ordning på det.

Vi åkte sedan med travet  och därefter till apoteket på sjukhuset. Jag skulle hämta ut "bromsmedicinen till pappa. Träffade en gammal klasskamrat, Anders Ö. Så himla roligt alltså. Han hade inte tid att vänta, så jag fick hans kölapp. När jag var klar där (670:-) åkte vi till pappa, där Inge hjälpte mig med sakerna. Sedan åkte Inge och Fia till ishallen för att kolla på Casper, som hade träning. Jag satte upp en gardinkappa hos pappa. Sedan fikade han och jag. Pappa trivs verkligen där!! Jag är så glad över detta, så det är sanslöst. Personalen är urgulliga. Det kom några besökare och de hälsade så glatt. Visade sig att det var kompisar till mig från den tiden när jag var ihop med Bernt. Världen är bra liten. Det var Kenneth's mamma som bodde på samma ställe som pappa. Sedan kom Inge och Fia och vi åkte hem. Fia fixade salladen och jag köttfärsrätten (curry) + riset. Jisses så gott det blev.

Har faktiskt kört ett par maskiner med tvätt här hemma. Så jag tänker ta sovmorgon imorgon hahahahahahaha... tror du på det? Jag gör det inte!

Ringde min faster ikväll och ........ tjaaa säger ingenting, så var det osagt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0