Solig söndag

Vaknade omkring 5.15 och kunde inte somna om. Gick upp ca 5.50 och gjorde mig iordning. Datorn fram till ca 6.55 då jag gick till tvättstugan.

Fia kom upp ca 7.40. Hon skulle iväg och kolla Caspers hockeyträning. Jag gick ut och hängde tvätt samt lade i tumlaren. Fyllde två maskiner till med tvätt.

Klockan gick och Inge sov som en stock. Jag åt frukost, för min mage kurrade. Fia kom ca 10.15. Jag var då ute och på väg till tvättstugan. Hade kommit i samspråk med grannar på vägen till tvättstugan. Solen lyste och det var verkligen skönt ute.

När jag var klar med tvätten, tog vi en tur. Det blev Roxen runt med bilen. Oh, jag älskar alla fina färger. Inge fotade lite när vi var utanför Stjärnorps slott. Visar dem senare :)

Thomas och Tove kom och vi gick till pappas lägenhet, där Thomas fick lite bestick och annat. Han har nämligen separerat.

Brorsan ringt. Han kommer hit ikväll vid 20-tiden. Ska nämligen hämta Kristina vid Resecentrum klockan 21.12. Han skulle inte besöka pappa så jag ringde och meddelade detta.
Pappa hade glidit ur rullstolen flera gånger igår efter att vi varit där. Han har svårt att ta till sig instruktioner och det har med hans sjukdom att göra (Alzheimer). Trist att höra detta, men så är det.

Fia och jag åt köttbullar, sås, potatis, rårivna morötter och lingon. Mums så gott det var. Inge åt sin kyckling. 

Så har Fia städat sitt rum, vilket var behövligt.

Attans alltså att jag ska bli så trött på kvällen. Är redan sömnig, men det måste jag råda bot på :))




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0