Nu är jag trött i kroppen

Vaknade redan kl. 4.15!! Gick upp 4.50 och läste tidningen. Därefter blev det datorn. Klockan blev 7 och Ring så spelar vi började! Lisa och Bengtsson fick med att skratta gott några gånger.

Fia kom upp omkring klockan 8 och Inge ca 8.30. Vi åt frukost tillsammans. Jag diskade och sedan gick jag in till pappas lägenhet. Började röja ett par köksskåp innan brorsan kom. Full fart på oss. Vi tömde bokhyllan och sedan skruvade brorsan isär den. Det är en fin bokhylla, som stod i ett hörn. Men ingen av oss har plats för den. Brorsan ska ringa Återvinningen, så får de hämta en del möbler, ja nästan allt faktiskt. Vi gjorde iordning en kartong med saker till "Loppis". Inge var in och hjälpte till också. Vi tog in vitrinskåpet från pappas kök till vårt kök. Vår byrå kommer att följa med till Återvinningen. Så tömde vi alla garderober. Brorsan åkte hem till sitt och jag tog en dusch. Det var välbehövligt!!! 

Fia var förresten iväg och spelade innebandy med Mia och hennes kompisar. De vann med 2-1. Fia gjorde 1 mål.
Jag åkte med tipset och därefter till pappa. Han blev så glad när jag kom. Vi satt i matsalen och pratade. Vid fikat bjöd Kenneth och Susanne (gamla kompisar till mig från förr, som har sin mamma resp. svärmor där) på hemgjord tårta!!! De boende gillar verkligen detta. Så nu vet jag vad vi kan göra vid tillfälle :)

Jag åkte hem vid 16-tiden. Hade då ställt in  TV:n åt pappa. Mia och Lasse hade varit hos oss och sett på fotboll.

Fia och jag började med maten, vilket innebar att jag skalade potatisen och ett par morötter. Därefter gjorde jag salladen. Fia stekte kycklingbröst och så gjorde hon rödlöksmarmelad!!

Under tiden som maten fixades, satte jag igång att röja ett skåp i sängkammaren. Jisses alltså, men det blev två säckar!!! Vad skit man har!! Ska nog fortsätta med mina garderober inom kort.

Jag sparade förresten frottéhanddukar hos pappa. Dessa ska jag ge till arbetskamrat, som har hunduppfödning.

Så var maten klar och jag säger bara: FIA KAN LAGA MAT!!!!!! Egentligen skulle det varit ankbröst, men vi tog kycklingbröst. Och båda två var skeptiska till rödlöksmarmeladen! Men det var verkligen supergott!
Kicki! Du ska få smaka på måndag (om du läser detta).
Disken var enorm, men ack så skönt när det är klart. Jag älskar att se resultatet :)
Nu sitter jag här med en baccardi och cola. Jisses så gott det är. Längtar till Mallorca igen. 

Och så fotot: Jag tog detta på fullmånen i torsdagsmorse. Månen var helt enorm!


Nu ska jag surfa runt lite på facebook. Trött i kroppen och ryggen är jag, men det går nog över det också :)

Kommentarer
Postat av: Sickan

Vad är det man bruka säga

"Slut i knoppen och trött i kroppen" :)



Tack för kommentaren i min blogg :)

Nu går min dator bra igen..bara skrivaren som

behöver installeras,och gubben vill ju inte

erbjuda sig att hjälpa mig fast jag säger att

jag inte kan(han har hjälpt mig med det förr)

och jag krusa ingen..hellre är jag utan skrivare.



Kraaaaaaaaam

2011-10-17 @ 17:38:52
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0