När dimman lättat.....



Jaha, kunde inte sova länge idag heller. Vaknade först 3.30 och trodde klockan var 5.30. Lyckades somna om och sov till ca 5.20. Insåg när klockan var 5.30 att det var lika bra att gå upp. Ute var det +12.6 grader!!!! Mörkt ännu, så jag läste tidningen vid ljuset från bordslampan i köket. När morgonen grydde och det blev ljusare, ja då blev det inte ljusare. För attans vilken dimma det var.


Tog denna bild och ni ser själva!
Efter en stund lättade det på:


Tog en bild på mina kinesiska klockor:


Jag lyssnade på "Ring så spelar vi". Fia kom upp strax efter kl. 9 och var lite irriterad på mig, som inte väckt henne. Jag hade glömt det. Vi har räknat med att vara på stan klockan 10, men... Väckte Inge och frågade om han skulle äta frukost med oss och det skulle han. Jag berättade för honom att "Tumba" lämnat jordelivet. Det var väntat, sade han. Frukost, disk och så bäddade jag. Fia och jag åkte till "Bondens marknad". Sista gången för i år. Köpte lite smått och gott. Vår landshövdning, Elisabeth Nilsson, var också ute och shoppade.

Träffade en gammal, go arbetskamrat, Anders K. Pratade länge med honom. Alltså den killen visste verkligen när man behövde "livas upp". Han chockade Inge för många år sedan. Vi var ute på en promenad och rätt som det var kom Anders. Anders lägger ner sin cykel och går ner på knä! Säger något ur Shakespeare samtidigt som Inge är på väg att tappa hakan. Jag skrattade så jag låg dubbelvikt. Det är Anders det! Attans att du övergav oss!!!

Fia åkte till ishallen för att kolla på Caspers isträning. Jag hann inte långt förrän jag mötte en mamma till en gammal klasskamrat till Fia. Vi pratade också länge. 

Vidare ner till Stora Torget. När jag kom fram till gågatan mötte jag goa, underbara Kristina H. Vi var lekkamrater en gång i tiden och sedermera blev vi grannar. Ja, jisses mina vänner: Vi hade hur mycket som helst att prata om. Hon berättade att hon i mars ska få barnbarn nummer 2. Så kom två gamla arbetskamrater när vi stod och pratade; Anita B och Birgitta J. Kristina var tvungen att rusa för hon skulle börja arbeta. Jag slog följe en bit med Anita och Birgitta. Sedan ner till Gränden, där jag sprang på Ciss. Köpt present till Fia. Var även in på Stadium. I torsdags hade de en annons om Everestjackor för 199:- men de var slut!

Fia och Tove hämtade mig och vi åkte hem efter Inge. Ja, Tove följde med Fia för det var iskallt i C-hallen. Lämnat travet och så körde vi ett varv. Sen åkte vi till Maxi där jag köpte Mr Cheng (sötsur sås). Tove vill till IKANO-huset för att köpa pennor, så vi åkte över dit. Tove och Fia gick in och handlade. När vi var på väg därifrån, var det hur nära som helst att vi krockat. Det kom en tjej från höger (vi åkte på utfartsgatan) i hög hastighet (40-50 km/h). Inge fick tvärnita. Hade han inte gjort det, hade hon kört in i sidan på mig. Alltså jag blev dyngstel!!! Fy f*n.... På en parkeringsplats kör man inte fortare än 20 km/h!!!!

Hem och Fia och Tove tog bilen för att åka till Lingvallen. Jag bytte om när vi kom in och så gick jag ut i skogen:


Så mysigt det är i skogen och numera skiter jag i dessa små kryp, som heter fästingar!!! De ska inte få hindra mig från ljuvliga promenader. Hittade ca 1 liter trattkantareller. Var ute i 1 timme och ca 20 minuter.

Direkt när jag kom hem, skakade jag kläderna och så tog jag bort sminket. Därefter en dusch. Den var skön!!!

Nej, jag har inte varit hos pappa idag. Jag får rikta in mig på varannan dag, så imorgon åker jag dit.

Fia kom hem och vi funderade på mat. Jag kläckte då: "Skulle ju vara gott med pizza". Till och med Inge hängde på. 

Vi beställde, men Inge tog kyckling och pommes. Får inte han nog av kyckling????

Jisses så gott det var, men inte mer än halva (knappt) åt  jag. Fia likadant. Man blir proppmätt!!!

Jo, dagen har varit  helt fantastisk vädermässigt. Soligt och varmt blev det.

Sorry, men jag har inte lagt något pussel idag heller! Nu säger jag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0