Morgonstund har.....

Jag sov till ca 4.45 och jag försökte verkligen att somna om. Men det gick inte! Gick upp ca 5.10 och läste morgontidningen. Mycket att läsa och det är skönt när det är lördag för då finns tiden :) Läste om Magnus Bäcklund och hans fru. Hon drabbades av bröstcancer för två år sedan. Sedan blev det datorn. Men så kom jag på att jag kunde ju koka dillköttet!! Under tiden som det kokade upp skalade jag potatis och morötter. Skummade och satte på alarmet på mobilen. Klockan 7.50 var det klart! Inte så tokigt!!!! Som sagt: Morgonstund har guld i mun :)

Diskade även det som var från kvällen. Lyssnade på Ring så spelar vi. Fia kom upp ca 8.50. Hon satte då igång att göra scones. Även Inge kom upp. Jag pressade apelsiner så att vi fick färskpressad juice. Oh, vilken underbar frukost; nybakat och så färskpressad juice. Bättre kan det knappast bli.

Efter frukosten diskade jag och så bäddade jag rent i sängarna. Därefter blev det en skön dusch. Fixade mitt hår och sminkade mig. Oh, det är så skönt med dessa lördagsmorgnar/-förmiddagar. Man slipper stressa!!!! Vi åkte sedan med travet och så körde vi ett varv. Det händer hela tiden något nytt i vår stad. Det rivs och det byggs :))

Till pappa sedan. Han satt och åt, men var nästan klar. Inge och Fia gick in till pappas lägenhet och kollade på storslalom. Jag tog in pappa när han var klar. Men idag var han inte alls med. På TV:n var det båtar och svallvågor! Inte skidåkning och snöyra. Det är hemskt att se sin pappa bli så här. Och fort har det gått. Jag vet att det är upp och ner med Alzheimer. Imorgon är han kanske annorlunda. Men idag var han rädd när han åkte rullstolen och när han skulle trycka på larmet, tryckte han på pekfingernageln. Det är inte så här man vill se sina föräldrar. Men man tvingas och man blir nog härdad.

Tydligen så är pappa väldigt trött och lägger sig redan vid 19-tiden! Imorse gick han inte upp förrän 8.30. Men det är klart, mörkret har kommit och då blir man nog tröttare.

Vi åkte hem och jag hämtade lite saker inne hos pappa. Bland annat en burk med kanel. Min burk, som var av plast, åkte i golvet och sprack.

Det ringde på vår dörr och där stod Stefan med två flaskor Ozo!!! Så nu sitter vi här med var sin drink och drömmer oss till Grekland; Kreta eller Cypern. Mmmm så mysigt,  men Fru Fortuna är inte på vår sida.....

Snart ska vi äta dillkött, potatis och sås!
Ha en trevlig kväll alla mina goa vänner och andra som läser min blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0