Höll återigen på att snubbla

Imorse när Inge och jag gick till garaget, var jag nära att återigen snubbla. Förr fanns det en mattstång på gaveln av garaget (bredvid ingången till tvättstugan). Det var ett plank runtom, men sedan flera år tillbaka är mattstången borta och för ett par månader sedan revs även planket ner. Det asfalterades där hålen varit. Men det blev förhöjningar av asfalten och på dessa snubblar jag både nu och då :) Skrattar varje gång jag gör detta.

Marita har semester denna veckan, så därför var hon inte med när Inge skjutsade mig.

På jobbet har det varit full fart! Många som var sjuka idag. Hua säger jag... 

När vi hade fikat och vi skulle skölja av våra muggar, stod där en papperskasse med massor av trattkantareller. "Varsågod" stod det på ett papper. Två av mina kollegor tyckte att jag skulle ta påsen. Men... sade jag... Gör du det!! Det står ju varsågod. Så jag gjorde det :) Vilka stora svampar!!!

Dagen bara sprang iväg. Jag blev hämtad av Fia kl. 13.30. Hem och in med matlådan. Sedan till pappas lägenhet. Marina stod och väntade. Hon skulle besiktiga pappas lägenhet. Inge och Fia kom lite senare. Men hon var supernöjd med skicket! Den ska renoveras! Vi behöver i princip bara se till att toalett, badrum och kök är städade noga. Resten, såsom golv och lister behöver vi inte bry oss. Alltså detta känns underbart. Sedan pratade vi om buskarna hos oss och givetvis ska vi få nya.

Började regna och vi skiljdes åt. Vi åkte till apoteket i Tannefors, där Fia hämtade ut medicin och så köpte vi mjölk på ICA. Sedan blev vi snopna, när vi fick se vad de gjort i slutänden av Nya Tanneforsvägen. Det händer saker i stan, det lovar jag.  Och regnet öste ner :)

Hem och då åt jag blodpudding. Mums så gott. Satte mig sedan och rensade svampen. Jisses det var en del. Har nu stekt den. Satte även in en kyckling i lergrytan.

Fia är och tränar tjejerna i fotboll. Stackarna alltså!! Det regnar ju ännu :(


Dagens pussel:

Click to Mix and Solve



Kommentarer
Postat av: Sickan

Då blir du som betjänten på Nyårsafton

som alltid snubblar över tiger huvudet hihi



Kraaaaaaaam

2011-10-11 @ 18:50:23
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0