Trodde hummersoppa skulle lukta gott

Sovit dåligt på efternatten. Gick upp före klockan 4 för jag kunde inte somna om. Gjorde mig iordning och åt frukost. Tidningen kom så jag läste den. Lite dator hann jag också med innan jag åkte med Stefan och Marita till arbetet.

Full fart på jobbet och det gillar jag. Pratat med Kicki. Tyvärr känner hon sig överflödig, då det är inte så mycket att göra för hennes del. Tråkigt måste jag säga. Nog vet jag att det blir många toppar hos oss och det är märkligt att alla kommer på en och samma gång.

Varit mulet idag, men varmt! Mitt på dagen var det +15 grader! Inte illa för att vara 1 November.

Gjorde klart en rapport och började på en annan. Imorgon måste jag ta biblioteket också. Högen är säkert stor där.

Åkte hem med S och M. Inge och Fia satt i vår bil och väntade. Vi åkte till apoteket och hämtade pappas medicin. Sedan till polisen med passet, som jag hittade under min promenad igår. Därefter till pappa. Han var så pigg. Vi fikade tillsammans med alla boende. Åkte hem efter ca en timme.

Fia satte igång med fiskgratängen och jag skalade potatisen. Därefter duschade jag. När jag kom till köket höll Fia på att klökas. Hummersoppan luktade inte alls gott. Jag höll med henne. Blä och fy alltså. Och inte såg den god ut heller. Den skulle hällas över fiskfiléerna. Ja, ja tänkte jag! Ge det en chans, det blir kanske gott. Men njae, godare fiskgratäng har jag ätit. Ärligt talat så känner jag ännu lukten. Så jag kommer aldrig att köpa hummersoppa och äta den som soppa så mycket ni vet. Jag får rysningar :)

Har sett på "Hem till gården". Fia åkte till Håkan för att se på hockeyn ihop med honom och hans son. Det är HV71-LHC ikväll. Hua alltså... Pappa skulle också se den matchen.

P.s. Har inte hunnit med att lägga pussel efter jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0