Det kan vara förrädiskt

Den här årstiden är mycket förrädisk vad gäller väglaget. Temperaturen kan visa på plus, men vägbanan kan vara på minus. Så därför ska man köra som om det är halt ute.

På jobbet har det, som alltid, varit fullt upp! Vi hade enhetsmöte klockan 9.30 och det höll på till ca kl. 12! Så nu har min lunch blivit senarelagd 3 gånger denna veckan :)

Klockan 15.20 gick jag och bytte av Kicki i växeln/receptionen. Det var en lugn timme vad gäller samtal. Däremot var det många som kom och pratade med mig vid disken.

Inge hämtade mig. Fia var åter igen i Malmslätt hmmmmmm, hmmmmmm 

Började med att städa badrummet och mer hann jag inte. För brorsan ringde och sade att han var nära oss. Så vi tog på oss och gick bort till pappas lägenhet. Brorsan hade kommit. Han hade släpet och de lastade på retrobokhyllan. Hade den ute på blocket i 3 veckor och ingen hörde av sig. Jag undrar just om det hade varit många som hört av sig idag för i vår morgontidning var det ett reportage om en utställning. Och där fanns just denna bokhylla, men helt komplett. Pappa hade ju delat på den när han köpte en ny. Ett skåp har han i garaget. Men nu skulle brorsan och hans fru ta den själva + att de tog tvättmaskinen. Han tog även alla säckar med skräp. Så nu kan jag snart börja att städa klart och det ska bli så skönt.

Fortsatte att damma när jag kom in, så nu har de bara dammsugning och golvtorkning imorgon. Dessutom är det ju FREDAG imorgon!!!

Vädret var idag mulet och lite småkyligt.

Dagens pussel, som jag hoppas är ett "vanligt" fönster och inte något fängelsfönster :)

Click to Mix and Solve



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0