Blåsig lördag, men solig

Vaknade någon gång mitt i natten av blåsten. Såg då att det även regnade. Lyckades somna om, men sov bara till ca 4.40!!! Blir tokig alltså. Jag försökte verkligen att somna om, men det gick inte, så klockan 5.15 gick jag upp och läste morgontidningen. Därefter kollade jag på ett program på TV3 play innan jag slog på webbradion för att höra "Ring så spelar vi". De börjar sändningen klockan 7 och då sitter Lisa Syrén och Bengtsson och snackar. De ger oss även information från lokaltidningarna. En mysig start på morgonen när man inte kan sova. Sedan blev det facebook, men radion var givetvis på.

Telefonen ringde ca 9.25. Det var Mia. Hon hade ringt Fia på mobilen med Fia pratade med kärleken. Knackade på och bad henne ringa Mia. Jisses alltså. Nu blev det raketfart. Inge kom också upp. Vi åt frukost tillsammans. Mia hämtade Fia strax efter klockan 10. De skulle till Sporthallen där det spelas inomhusfotboll hela långa dagen.

Efter disken och bäddningen, duschade jag och gjorde mig iordning. Kändes ju nästan meningslöst att fixa håret, med tanke på blåsten. Ringt brorsan, som hade sovit ut idag. Han hade fått klåda över hela kroppen av hostmedicinen och kliat hela natten. Stackarn! Allt detta för att han tog influensavaccinationen. Han får hosta av den, men denna gången blev den extra jobbig. 

Inge och jag åkte med travet och så hann vi med ett ärende till innan vi åkte hem. Hämtade lite skräp till hos pappa och gick ut med. Brorsan kom och vi lastade på vår gamla bokhylla som var i garaget + allt det andra från pappas cykelförråd. Till slut bar Inge och Lasse ner badkaret från pappas förråd och ställde i badrummet.

Lasse åkte tillbaka hem och Inge och jag åkte till pappa. Han körde runt i korridorerna. Goer han är då! Vi pratade en god stund och jag hjälpte honom att besvara en enkät som han fått. Klockan 14.05 kom de och frågade honom om  han ville med till avdelningen inunder och lyssna på musik. Och det ville han!!! Härligt att de ordnar med så mycket och även på helgerna. Det uppskattas. Jag ska skicka in en "Dagens ros" till boendet. De ska inte bara få det när folk dör utan även när de lever.

Efter besöket hos pappa, åkte vi till Rusta och köpte en ny ljusslinga till cypressen. Köpte även en lykta till framsidealtan. Den har solcellsdrivet ljus och det kan vara skönt för då behöver jag inte springa ut och släcka innan jag lägger mig. Ställde dock den andra lyktan på baksidan så länge. Den lär nog rosta för det finns ju inget tak där.

Ljusslingan blev mycket bra och även där kastade vi den gamla. Det var bara ca 15 ljus som brann i den, så........

Blåsten gjorde att jag fick ont i huvudet, men det finns ju bot för det.

Tove ska sova hos oss inatt, men jag vet inte när hon kommer.


Dagens pussel ser ut att vara precis lika trött, som jag är nu .)
Click to Mix and Solve


Kommentarer
Postat av: Sickan

Tack för kommentaren i min blogg :)

Bloggspace är mycket bättre,fast man kan bara

sätta in en bild i varje inlägg.

Det är iaf roligare att skriva där,för det jag

skriver syns på förstasidan.

Jag har haft mer besök på denna än förra och det

gör mig glad ;))



Dem där solcelldrivna ljus håller inte länge.

Vi köpte en sådan och den höll i 2 år.



Ha en fin 1:a Advent/Kraaaam

2011-11-26 @ 18:33:35
URL: http://lotusblomman.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0