Alla Helgons dag

Jaha, det var bara en engångsföreteelse med att sova länge igår! Idag vaknade jag 5.30. Ingen idé att försöka hitta John Blund igen!

Gick upp och skrev min fysiska dagbok. Jisses, men den sidan blev full. Sedan datorn. Kollade runt på olika händelser i världen. Är det inte störtregn så är det bilolyckor. Ja, mord också förstås. Det sker ju runt om i hela vår värld. Till vad nytta? Och varför?

Gick och kollade i vardagsrummet för att se om det var några besökare till vårt nya hus :) Ja, vi har tagit över pappas hemmabyggda fågelhus. Se så fint det är:


Och besökarna kom i en strid ström. 

Fia och Tove kom upp vid 9-tiden. Frukost och nypressade apelsiner blev det ca 9.40. Då var även Inge uppe.

Varit med travet och därefter hem med Tove, för att hon skulle byta kläder. Sedan till Blomstertorget, där vi köpte två nya krukor till uteplatsen. De hade kostat 248:- styck men var prissänkta med 70 %. Jag räknade på det igår och insåg att de kostade "bara" 74.40 nu. Så vi köpte två. Ska bli så mysigt i vår att plantera där. Vi ska nämligen gräva igen vår rabatt och på det viset slipper jag att rensa ogräs. Får tid till att njuta med andra ord.

Därefter åkte vi till kyrkogården och var först till mammas grav med en liggare samt gravljuset. Blev jätte fint. 

Sedan hörde jag någon ropa på mig. Det var "Maggan" och Inger. "Maggan" arbetade tidigare på min arbetsplats, men är numera en glad pensionär. Inger arbetar fortfarande på mitt arbete. Vi hade mycket att prata om. Så kom ytterligare en pensionär. Hon arbetade på vårt bibliotek, Sonja, och jag har inte sett henne på länge. Det blev verkligen en arbetsplatsträff precis där de serverade kaffe och bullar :) 

Fia och  Tove gick och tände ljus hos Tobias, en gammal klasskamrat till Fia, som gick bort i cancer förra året.

Inge gick och hämtade sitt snus i bilen. Ja, ja, vi kärringar kan ju prata :)

Men Inge träffade en gammal arbetskamrat, så han pratade också! Och det roliga är att vi träffade hans arbetskamrat på Blomstertorget för ca en timme sedan. Dessutom såg vi hennes man igår.

När Fia och Tove kom tillbaka, gick vi till Minneslunden. Inge kom också. Vi tände ljuset för vår son, som somnade i min mage 1987-03-20. Men saknaden finns för alltid i våra hjärtan. Tove tände ljuset och sedan satte hon sig på huk:



Som ni ser, så var det många ljus. Detta är vid "gamla" Minneslunden, som ligger på kullen. Det finns en nyare och den finns framför "Uppståndelsens kapell".

Stannade till på MCDonalds för både Tove och Fia var hungriga. Inge och jag tog "bara" en cheesburgare. Den åt vi på hemvägen i bilen :) När vi kom hem, bestämde jag mig för en promenad. Hade ju mina nya skor på och jag var bara tvungen att gå lite längre. Och det var så himla skönt! Kändes inte att jag hade några skor på mig :)

När jag kom hem, pratade jag med Lisa och hennes äldsta dotter.

Inge kollade på fotboll och Fia och Tove satt vid min dator. Jag läste reklam och så gjorde jag fint på bordet på framsidealtan. Ljus i lyktan + en nyinköpt ljung i kruka. Flyttade även över pumpan till framsidan.

Sedan åkte vi åter igen till kyrkogården! Oh, så fint med alla ljusen. Mycket folk även då. Tog inga bilder för vi hade inte med oss kameran och med mobilen blev det inte bra bilder, så de slängde jag.

Åkte hem med Tove. Hon, Mia och Casper skulle på bio ikväll. De skulle se Tintin!

Har ringt och pratat med Stefan och Marita och allt är OK inför morgondagen! Yes :))

Pussel? Näe idag har jag absolut inte haft tid med det!


Kommentarer
Postat av: Sickan

Tack för inlägget i min blogg.

Bilden jag hade var inte min egen.



Gubben & jag frågar aldrig varandra om lov

när vi vill köpa något till oss själva,men

därimot om det gäller köp till huset som möbler.



Kraaam

2011-11-06 @ 11:33:35
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0