Vilken jobbig natt

Igårkväll fick jag en hemsk huvudvärk (stress eller åska i luften?). Så där ont är sällan jag får, tack och lov för det. Så jag lade mig strax före kl. 21. Läste lite i Året Runt innan jag släckte. Var på väg att somna, då jag hörde telefonen ringa. Ingen som svarade, så jag gick upp. Det var Mia (Inge var ute och rökte). Men när hon fick höra att jag lagt mig, så bestämde vi att höras idag istället. Lade mig och lyckades somna. Men väcktes vid midnatt av: pip, pip, pip, pip... attans också!! Det var frysen, men Inge fixade den. Dock piggnade jag ju till lite, men somnade ändå ganska kvickt. Nästa gång var klockan 2.10 och åter igen pip, pip, pip... For upp och samtidigt kom Inge in. Han kunde inte sova och hade varit ute och rökt!!!! Han gick direkt och stängde av. Somnade och så väcktes jag igen efter en timme. Då gick jag upp och stängde av. Här ska inte gubben väckas för en sådan sak, tänkte jag!

Tyvärr så var det kört med sömnen, då jag insåg att det snart var dags att gå upp. Gick upp 3.40 och gjorde mig iordning. Huvudvärken var kvar!!!!

Därefter startade jag datorn och upptäckte att internet inte fungerade. Ja, tänkte jag; ska det djävlas så gör det ordentligt. Stängde av rautern och väntade i en halv minut. Inget hände, så jag höll på så där ett par gånger till. Men till slut tog jag bort USB:n och tog ut kortet samt blåste lite på det. Därefter fungerade allt! Käkade frukost och sedan kollade jag runt lite på datorn.

Ute var det +8,4 grader och det regnade! Väckte Inge när kaffet klart. Vi åkte ca 5.10 (Marita var givetvis med).

Full fart på jobbet. Och så kom huvudvärken tillbaka igen. Attans alltså!

Ringde pappa och allt var bra med honom. Ja, just det! Jag ringde ju felanmälan klockan 7, då de öppnade. Hon trodde det var automatisk avfrostning!! Nej, du sade jag!!! Det måste ha varit många automatisk avfrostningar under de år som vi haft frysen och det har aldrig blivit så här. Det är något som är trasigt! Blir så arg, när de nästan idiotförklarar en.
Ringde Inge och sade att de skulle höra av sig.

Redigerat och redigerat, men roligt är det.

Sedan har jag gått igenom intresseanmälningarna. Får se om det inkommit några nya på måndag.

Fia kom till mig på jobbet. Hon hade dammsugit och plockat in disken idag. Inge slapp alltså detta!!! Undrar om han blev glad :)) Det borde han bli.

Fia och jag hämtade Marita. Och jisses alltså! Himlens portar öppnade sig och det öste ner. När vi kom på "vår" väg, så kom det en blixt och Fia hajade till!! hahahahaha... vi sitter ju i bilen och då behöver du inte bli rädd! Släppte av Marita och så vände vi och åkte till vårt köpcentra. In på apoteket och hämtade medicin. Därefter in på Hemköp och köpte bröd + lite annat, som vi missade igår. Handlade även utanför (2 frallor för 10:- + grillkorv för 29.90). Det kallas fynd eller hur?

In till oss med varorna. De hade varit och fixat frysen, men den stod fortfarande på -12 grader, så jag sade att vi skulle låta sakerna vara kvar hos pappa till imorgon.

Gick in till pappa och pratade en stund. Han skulle äta och jag lovade att återkomma senare för att ställa in TV-kanalen åt honom.

När jag kom in, så vad tror ni jag hörde? Jo, pip, pip, pip igen!! Jag höll på att gå i atomer och ringde direkt till felanmälan. Talade om att jag inte stod ut om detta skulle pågå i helgen.

Efter en stund ringde killen som hade varit här och bytt fläkten. Han sade att vi skulle trycka på "OK-knappen" och hålla dörren stängd om det hände igen. Han sade även att det kunde ta upp till 6 timmar innan graderna var på -18! Och fortsatte det pipa, skulle jag ringa Securitas. Det kan du ge dig på att jag kommer att göra. För jag vill SOVA. Detta pipande var för hemskt. Så mycket har inte ens mina barn väckt mig nattetid.

Kollade sedan på dagens avsnitt av "Hem till gården".

Inge berättade att åskan gått rejält, men det hade inte Fia och jag hört när vi var inne på apoteket.

Ikväll har vi ätit fläskkotletter på nytt vis och det blev supergott. Efter maten åkte Fia till Västerlösa, där det är fotbollsmatch.

Måste berätta något kul: Mia var på Systemet idag och köpte öl. Casper står bakom en monter och säger: Mamma, ska du bli full nu när du ska dricka öl?
- Nej, det ska jag inte. Varför undrar du? (Svarade Mia rätt så högt.)
- Jag skulle vilja se dig full någon gång, blev svaret.

Alltså den lille killen kan verkligen. Han gjorde ju nästan exakt samma sak med mig för ett par år sedan!!!!

Nu önskar jag alla mina goa vänner en skön och avkopplande helg!




Kommentarer
Postat av: Sickan

Du kanske ska titta bakom frysen..vem vet..

det kanske är en råtta som piper haha



Blixten kan slå ner i en bil också.

Det var en för något år sen som fick små hål i

bildörren.

Kraaam

2011-05-27 @ 18:45:03
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0