Mindre träningsvärk idag :)

Imorse cyklade jag och Marita till våra arbeten. Lite småkyligt var det och jag borde nog  haft vantar, men.... Det var ju plusgrader i alla fall (+2,6). Så skönt att cykla och inte flåsa!

Hade fått en ny rapport, som jag satte igång med. Men först det vanliga administrativa arbetet. Mitt uppe i allt så kom jag på att jag glömt ta med fika när jag kom! Så jag gick ner och hämtade en mugg. Klockan var då 6.15 och ingen Tommy (kocken) hade kommit. Han gjorde ju en operation i torsdags och jag började fundera. Men klockan 7 var han där! Skönt att allt hade gått bra.

Ringde pappa och allt var bra. Han skulle ringa sin syster. Jag försökte massor igår, men inget svar. Vi är ju oroliga att något hänt. Men  hon kanske har åkt till Stockholm. Vi vet inget!

Som sagt full fart har det varit idag. Och två rapporter till inkom. Frågade min kollega om hon kunde ta den ena, men hon hade. Okej, sade jag, jag lägger den hos mig så länge. Men så efter någon timme så kunde hon ta den!!

Soligt och varmt har det varit hela dagen. Cyklade en liten omväg när jag åkte från jobbet ca 14.10. Det är riktigt roligt cykla just nu.

Fia och Inge kom när jag körde in cykeln i förrådet. De hade varit på Arbetsförmedlingen resp. sjukgymnasten. In med väskan och så gick jag till pappa. Han skulle precis äta, så jag satte mig ner och pratade. Frågade om han ville gå med på en promenad och det ville  han. Så vi gick vår lilla runda. Han var lite trött när vi kom in.

Tove och Casper  hade kommit till oss. Fia och jag tog med dem till lekparken. Oh, så skönt det var där. Klockan 16.30 åkte de till fotbollsträningen. Fia for sedan och spelade fotbollsmatch.

Min träningsvärk är nästan borta, så ikväll har jag gjort 3 x 10 rörelser med pilatesbollen. Nu jädrar alltså!!

Nyss var jag in till pappa och skulle ändra kanal. Men han hade redan fixat det. Han  hade ringt sin syster utan svar. Stackars pappa, men nu är han orolig. Nedrans tant, som inte kan meddela oss om hon åker iväg någonstans. Och ingen nyckel har vi till henne.


Kommentarer
Postat av: Sickan

Hej vännen.

Som du kanske ser så har jag en annan blogg..har lagt den andra på hyllan S



Undra om JAG kommer att cykla denna sommar för det gjorde jag inte förra året.



Ha det så bra/Kram

2011-05-10 @ 12:48:15
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0