Känns som det är fredag den 13:e idag :)

Vaknade redan straxt efter klockan 3 och tänkte:  NEJ!!!! Måste sova mer, det är ju lördag. Efter många vändningar och räknande av får, så somnade jag om och sov till ca kl. 7! Gick upp och läste tidningen. Sedan datorn och så lyssnade jag  på "Ring så spelar vi". Fia kom upp ca 8.40 och Inge omkring kl. 9. Ringde pappa innan vi skulle äta frukost. Allt bra med honom.

Frukost, disk och bäddning. Sedan duschade jag och gjorde mig iordning. Gick till pappa med tidningen och pratade en stund med  honom.

När alla var klara, gick vi till garaget. Inge körde ut bilen och då såg Fia och jag: PUNKTERING på vänster bakdäck. Jag såg att det satt en stor spik i däcken. Shit!!! Fia hämtade bilnyckeln till pappas bil + garagenyckeln. Iväg med travet och sedan ner till stan. Vi parkerade bilen i P-huset där fängelset låg en gång i tiden. Träffade Kåre med fru och vi pratade en stund. Då ringde Maria till Fia. Hon ville bli hämtad hos Lasse, så Fia åkte och gjorde det. Det var ju bara att hålla tummarna för att det skulle finnas p-platser kvar. Inge och jag ner till Stora Torget och lyssnade på musik. De spelade bra! Därefter till Trädgårdstorget och där var det fart på de spelande och dansande:



Denna orkester hette "Blåslaget". Just det Blå-slaget eller Blåslaget hahahahaha.. ungefär som finskorna och fin-skorna...




Här dansas det :)

Så gick vi till Gyllentorget och där spelade dessa (som jag ej vet vad de heter):



Oj, vad fel det blev. Hade inte zoomat in dem, men....

Fia ringde! Hon och Maria satt vid Storans uteservering och drack öl :) Härligt tjejer!!

Inge och jag dit sedan, men vi tog ingen öl. Jag drag vatten ur min "motionsflaska – för ett liv i rörelse". Vi  gick sedan upp mot gamla fängelset för att invänta kårtegen. Tog nedanstående bild på döttrarna:



Själva kårtegen gav ingenting. De brukar ha mycket bättre inslag, som road både gammal och ung, men i år kändes det mest som att de själva hade roligt. Många kollade också efter kompisar utmed folket som kollade.

En bild från kårtegen ska jag väl bidraga med:



När vi kom hem, gick jag in till pappa. Han ville se på "Trafikpoliserna" istället för allsvensk fotboll. Jag fixade det åt honom.

In till oss och då satte jag igång att skala potatis och morötter. Därefter lade jag ströbröd i blöt och kryddade det samt rev i en gul lök. Tog fram blandfärsen (1666 gram). Tyckte den var lite grå i botten och kollade datumet! Bäst före datum 2011-05-12!!!!! Det var den dagen vi köpte färsen!! Jag ringde direkt och hon sade att det stod kort datum och sänkt pris på skylten. Jag kollade inte på den utan på vilket paket jag skulle ha. Hade ju tänkt att även göra piroger. Hon bad mig kasta paketet och så får jag pengar tillbaka nästa gång jag kommer till Maxi.

Jaha, vad skulle vi ha nu då? Det fick bli söndagens mat; ungstekt falukorv och potatismos. Men det blev potatismos med inslag av morötter (Inge tog bort en stor del av morötterna). Det blev gott, men Fia var inte glad åt denna lördagsmat!! Dock är det viktigast att bli mätt och få mat i magen. Nu fixar Fia en rabarberpaj. Det ska bli gott :))

Summering: Punktering och gammal köttfärs....




Kommentarer
Postat av: Sickan

Men Nilla..man ska ALLTID kolla bäst före

när man köper något,det gör jag alltid.

Gubben bruka bara kolla priset,när han kommer hem

så kolla jag datum :))



Kraaaam

2011-05-15 @ 11:25:05
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0