Underbara sol

Igårkväll så kollade jag tredje perioden mellan LHC och Skellefteå (har ju inte nerver egentligen). Jag sade till Inge, att jag skulle stötta LHC så att de vinner. Och vann gjorde de!!! Gissa om vi skrek Inge och jag! Efter hockeyn kollade vi Big Brother. Ja, vill man se mycket nacket och livesex så rekommendera jag det programmet. Jag tittar väldigt sällan för jag tycker att programmet har gjort sitt.

Satte mig datorn och började rimma (hahahahaha). Inge lade sig. Jag ringde Fia! Hon och Amy satt i en taxi på väg hem till oss! Fia dök in på toan för hon mådde dåligt!! Och ändå så skulle hon ta det lugnt. Men Sofie (i Boxholm) hade bjudet på någon sprit med mintsmak! Det går inte!!!! Amy lade sig i Fias säng och Fia lade sig på soffan.

Jag somnade och sov till kl. 5!!!!!! Men hallå! Jag är ledig och behöver sova! Gick inte att somna om utan jag gick upp och läste Corren. Därefter datorn och webbradion. Det var Da Capo. Ett mycket bra program.

Fia var vaken emellanåt och mådde fortfarande dåligt.

Inge kom upp ca 8.45!!!!! Jag passade på att duscha och göra mig iordning.
Amy kom upp. Jag tog fram frukosten till henne. Ringde pappa och allt var bra.

Även Inge och jag åt frukost. Diskat och gjort iordning. Amy åkte till sitt och jag gick in till pappa med tidningen.

Fia började må bra, men bil ville hon inte köra. Skulle ju till tjejernas träning och bollarna skulle hämtas. Så jag erbjöd mig att skjutsa. Vi hämtade bollarna och så till Tornhagsskolan. Parkerade bilen och Fia gick till träningen och jag gick iväg på en långpromenad.

Jag gick Vretagatan ner till Grenadjärgatan. Det var ett mycket besvärligt parti, eftersom det inte var skottat på trottoarerna. Västra vägen bort till Östgötagatan och så Malmslättsvägen ända bort till Cupolen. Därifrån till Tornhagsskolan. Det tog 50 minuter! Det var underbart i solen även om det blåste på sina håll. Någon bilist tutade på mig och det var en gammal arbetskamrat (Leif).

När jag kom fram till Tornhagsskolan tog jag denna bild:



Jag borde kanske ta reda på vem som gjort detta konstverk :))

Gick in och kollade lite på tjejernas fotbollsträning. Thomas har barnen denna helgen. Tyvärr så har hans sambo åkt till sina föräldrar med deras gemensamma son. Det är tredje gången som hon åker dit när Thomas har barnen. Jag undrar vad Tove och Casper tänker. De kanske tror att inte den nya gillar dem. De är ju barn för sjutton!!!

Fia och jag åkte hem och hämtade Inge. Iväg med travet och så var vi till Coop Extra.

När vi kom hem gjorde jag degen till piroger. Därefter stekte jag lök och färs med rivna morötter i. Gjorde sedan pirogerna. De blev så här:



Gott att ha när man blir sugen :)

Därefter skalade jag potatis och morötter. Och så gjorde jag iordning färsen till biffar. Fixade även dem, så Inge bara hade att steka.

Satte mig sedan i soffan och läste lite i en bok.

Inge gick in till pappa och ändrade kanal åt honom.

Imorgon blir det en långpromenad igen och så ska jag nog sätta mig i solen och läsa klart min bok. Men först är det tvättstugan.

Jo, igår tog jag nedanstående bild på innergården på arbetet.



I byggnaden till höger ligger vårt bibliotek och i byggnaden till vänster, plan 2, har jag mitt kontorsrum :)

Som sagt, det kom en himla massa snö igår. Men idag har solen gjort allt för att smälta bort den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0