Tomatsådd

Vaknade ca 4.40 och tänkte: NEJ!!!! Men jag somnade om och sov till ca 6.15. Gjorde mig iordning och klockan 7 var jag i tvättstugan. Fyllde två maskiner och så gick jag in igen. Datorn blev det naturligtvis. Cirka klockan 7.50 ringde det på dörren och utanför stod Jonas!

Han sade ju det igår, att han kanske skulle komma till Formel 1. Inge kom upp och jag gick till tvättstugan och flyttade över tvätten till tumlaren. Lite tog jag in för att torkas på badrummet.

Inge hade fixat kaffe när jag kom in och även Fia hade kommit upp. Jag kollade inte på biltävlingen :)

Nästa besök i tvättstugan var klockan 9. Då var jag klar och så gick jag in till pappa med hans tvätt. Fyllde även på hans medicindosett.

När Formel 1 var slut, åt vi alla frukost. Satte mig sedan och pratade med Jonas. Jag fick ungersk salami, som han köpt i Ungern. Alltså verkligen äkta vara. Fia fick en munkjacka! Jätte fin är den. Det var Sharmin som tyckte att Fia skulle ha den. Gullig hon är!

Jonas åkte vid 11-tiden. Han skulle hämta Samuel och så skulle de iväg och fiska. Jag tog hand om disken.

Fia åkte till Maria. Jag gjort räkningarna åt oss och även åt pappa. Satte in en kyckling i ugnen (lergrytan).

Inge  har sovit och dragit timmerstockar. Hjälp alltså!

Ute har solen lyst och jag har haft längtan av en promenad. Men det iskalla blåsten stoppade mig. För det var inte alls så skönt som det såg ut att vara.

Fia kom hem och vi åt ris, kyckling och currysås.

Jag var in till pappa och fixade TV-kanalen åt honom.

Min mjölk var slut (shit alltså, jag har inte druckit mer än ett glas), så Fia och jag åkte till Maxi och köpte ny mjölk + smör. Fia ska baka i veckan. Jag köpte även tomatfrö.

När vi kom hem sådde jag tomatfröna. Ska bli spännande och se om jag lyckas även i år. Blev visserligen en annan sort, men....

Klockan 20 ska vi se på "Mästarnas mästare". Även pappa ska göra det, så jag ska in och ändra kanal åt honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0