Solig dag = det känns som vår

Lade mig efter klockan 22 och läste en stund. Somnade och så väcktes jag ca 23.45 av telefonen. Trodde det var hemtelefonen, men det Inges mobil! Innan jag kom fram, hade den som ringde upp, lagt på! Grrrrrrrrr... och så okänt nummer förstås. Naturligtvis var det dags att ladda Inges mobil också. Leta efter laddaren och var sladden skulle in, var inte lätt. Jag vägrar nämligen att tända lyset mitt i natten. Tog en stund innan jag somnade om! Sov till klockan ringde.

Upp och gjorde mig iordning. Frukost och till den blev det tidningsläsning. Därefter datorn en kortis. Väckte Inge med kaffet klockan 5. Sedan var det dags att åka till jobbet.

På jobbet fortsatte jag att låsa upp rapporter och snygga till bokmärkena. Det tar tid det här jobbet, men det ska ju göras. Tiden går så fort till dess att vi ska uppgradera internet. Allt ska vara klart till dess!

Ringde pappa och allt var bra med honom. Därefter gick jag till biblioteket. Var en liten hög att registrera. Sedan tillbaka till mitt.

Det såg så himla skönt ut utanför fönstret. Solen lyste, himlen var klarblå och det blåste lite. Jag började längta efter en promenad.

Slutade klockan 14 och utanför stod Fia, Marita och så Tove!!! Jag blev så snopen när Tove var med. Hon skulle följa med Fia och kolla när hon lämnade blod. Men först hem. Jag bytte om och gick bort till pappa. Lovade att återkomma och fixa TV-kanalen lite senare.

Därefter gick jag ut på min promenad. Oh, så härligt!!! Tog lite bilder, som kommer här:



En gångväg i skogen, där vattnet rinner från ena sidan till den andra. Och det är massor med vatten i skogen.



Bilden talar för sig själv.



Och så här snöfritt var det på ett ställe!

Medan det på ett annat ställe såg ut så här:



Bredvid mig sitter Tove  och läser vad jag skriver. Hon var som jag skrev tidigare, med Fia till blodcentralen. Det tyckte hon var intressant.



Snart 3 månader sedan ovanstående bild togs (julafton).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0