Semle- och kvinnodagen

Ja, kan det bli bättre?!?! Både rätta dagen att äta semla på och så Internationella kvinnodagen!

Imorse var det på nollan och det blåste rätt så rejält. Lite småplock på jobbet innan jag fortsatte öppna rapporter.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Gick därefter till biblioteket och det var en stor hög idag. Tog nästan en timme.

Fick sedan en ny rapport för redigering. Härligt att det rör på sig, det måste jag säga!

Blåsten avtog och himlen var klarblå med en sol som lyste så underbart. Man blir bara så glad. Precis när jag skulle gå hem, ringde Fia.

Stefan och Marita stod utanför och väntade på mig. Hem och när vi kom till trapphuset, kom Tove och Fia. Fia hade hämtat Tove efter sin träning. Marita skulle förresten iväg och fixa sitt hår.

Jag gick in till  pappa och kollade om han behövde mjölk och det behövde han! Sedan åkte Fia, Tove och jag till affären och fixade det + att vi köpte semlor.

När vi kom hem, fick jag med mig Inge ut på en promenad. Vi gick "min" runda, som tar ca 40 minuter. Ljuvligt var det. Men man får se upp på vissa ställen, så man inte halkar. Nej, jag menar ju se ner :))

Så här såg det ut på ett ställe idag:



Isen börjar smälta som synes!



Det är Inge som går där framme. Som synes så är det isigt på gångbanan.



Det blir nog snyggt när all snön har smält och det är plusgrader även nattetid. Vi får en himla massa små badsjöar i vår skog! Härligt för alla ungar att gå dit och bli blöta :))

Duschade när vi kom hem och därefter blev det semleätande. Jag äter ju som  hetvägg, för det är godast!

Tove och Fia åkte iväg och kollade på Casper när han hade innebandyträning.

Jag varit in till pappa och pratat en stund.

Nu inväntar jag ett par TV-program innan det är dags att krama kudden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0