Ny arbetsvecka

Ja, så var det åter igen en ny arbetsvecka. Helgerna går så otroligt fort, men det gör även veckorna. Vi bara längtar och längtar efter ledighet, våren och sommaren. Men jisses alltså! VI BLIR JU ÄLDRE FÖR VARJE TIMME!! Jag vill trycka på stopp och få vara i den här åldern i många år fram över. Ja, kanske att önska för mycket, men jag vill få vara frisk.

Önskar förresten att jag inte  hade så ont i mina leder för jag skulle ha velat hjälpa dottern med flytten. Dock har jag hjälpt henne  2 gånger tidigare, så jag behöver inte  ha dåligt samvete. Det räcker så bra ändå.

Den här veckan är det Inge som kör. Jag väckte honom med kaffe imorse.

På jobbet fixade jag först utskick av vår tidning. Sedan fortsatte jag låsa upp rapporter. Blev klar idag (tror jag i alla fall).

Var till biblioteket och där var en stor hög. Jag var ju bara där en gång förra veckan och det visar sig på direkten.

Solen har lyst, men det har blåst.

Arbetade till klockan 14. Fia och Marita väntade på mig. Hem och klädde om. Jag gick bort till pappa. Sedan kom Inge och vi gick rundan. Idag tog det 30-35 minuter mot tidigare 40 minuter.

Fia åkte och hjälpte Maria när vi kom hem. Jag käkade lite.

Var in till pappa. Han hade precis fått hjälp av hemtjänsten. Och tvätt blev det, så jag tog in den och tvättar här hemma. Inte lätt att hålla det man inte har i händerna. Så ni förstår vad jag menar; Jag har så det räcker ändå. Men jag är glad att jag kan hjälpa pappa och att han kan bo hemma.

Blir väl lite TV ikväll innan natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0