LHC vann igår

Sov till klockan ringde och undrade vad sjutton det var. Visserligen var jag vaken mitt i natten, men somnade om. Ute höll regnet på att upphöra, men det smattrade på fönsterblecket.

Började verkligen att frysa på på vägarna när vi åkte, men Stefan tog det lugnt. Full fart på jobbet. Jag satte på Mix Megapol för omväxlings skull.

När en kollega kom, fick jag höra att det varit jordbävning i Japan och följden av detta blev Tsunamin. Hade inte tid att kolla på nätet, men mina tankar gick direkt till Jonas! Var är  han? Är han i Japan, Kina eller är han hemma i Malaysia??? Jag hoppas på det sista.

Det behövs verkligen inga krig, för naturen ser till att skörda offer ändå. Vilken tragedi det är när det blir på det här viset!

Ringde pappa och allt var bra med honom. Därefter gick jag till biblioteket och jag hade en stoooor hög att greppa. Klar till lunch (ups.. glömde sätta upp en timme på bibliotekskontot) och därefter fortsatte jag med mitt. Ja, jag får väl sätta upp en timme extra nästa vecka på rätt konto.

För övrigt då, så tyckte jag det var lite tjurigt på visst håll idag och jag förstår inte varför.

Solen har lyst, men det har blåst en isig vind. Stefan och Marita väntade på mig klockan 14. De skjutsade hem mig och sedan åkte de till vårt köpcentra.

In med väskan och sedan gick jag till pappa. Hjälpte honom med att dela maten, som idag var stekt fisk, potatis och stuvad spenat. Han blev så tacksam för hjälpen. Fixade även in Animal Planet.

När jag kom hem, kollade jag på "Hem till gården".

Fia kom hem från Maria. Hon hade hjälpt  henne att skruva isär sängen, som hon trodde att hon sålt. Men den som ringt, ångrade sig!!

Gjort sallad. Inge fixat schnitzel och jag friterade pommesen. Blev jätte gott.

Gick in till pappa efter att jag diskat och ändrade kanal. För nu ska han se på HV-AIK!

På tal om hockey, så vann ju LHC över Skellefteå igår (5-1)... heja, heja LHC!! Spela lika bra i fortsättningen, så....

Väntar på att läkaren ska ringa, men hon kanske väntar till måndag. Jag hoppas verkligen att mina prov var bra och att jag inte har diabetes. Men är det så, så är det väl bara att acceptera.

Ha nu en trevlig fredagskväll alla och mys!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0