Jisses vad snö det kommit igen

Alldeles vitt var det när jag kom upp imorse. Hade säkert kommit nästan 1 dm! Inga vägar var plogade och vi var de första som åkte ut från vår matargata.

På jobbet fortsatte jag att låsa upp rapporter. Vad som sedan hänt, vill jag inte gå in på här!

Ringde pappa och jisses vad han lät uppåt idag! Det kunde ju inte bara bero på att han fått dörren lagad under diskbänken?!?! Men han lät kanonis :)))

Sedan var det biblioteket, där det väntade en hög på mig.

Och ute har det snöat. Det slutade först omkring kl. 13. Blaskigt då.

Jag gick ut ca 13.55 (inget dåligt samvete för 5 minuter tidigare). Precis som jag öppnade porten, åkte Fia och Marita!! Men  hallå!!! Ringde och frågade vad som stod på. Fia trodde att  hon skulle hinna till Pressbyrån och ladda på busskortet hahahahahaha... men de fick vända.

Hem med Marita och därefter åkte Fia och jag till apoteket, där jag hämtade  ut lite medicin både till mig och till pappa.

Sedan gick vi in till pappa. Han var på toppenhumör!!! Och skämtade om ditten och datten.

In och kollade på "Hem till gården".

Fia åkte till Boxholm ca kl. 17. Först buss och därefter pendeln. Hon skulle träffa två kompisar. Senare ska de in till stan.

Inge och jag ätit kassler, svampstuvning och potatismos. Gott var det :))

Var nyss in till pappa och satte in hockeykanalen. Han ringde till sin syster på min inrådan.

Nu är det skönt med ett par dagar ledigt, det lovar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0