Mulet och blåst

rst svar på kommentarerna:

Sickan: Jag gillar inte att cykla när det blåser. Det beror på att  jag inte har så superbra lungor eftersom jag har kol. Så blåser det mer än 5 m/s får jag och grannfrun skjuts och hämtning.

Elisabet: Jag hoppas verkligen att du får bättre väder så att du kan njuta av din välbehövliga semester!

Så till dagen som började 3.45! Ja, då ringer klockan, men ibland är det skönt att stänga av och invänta nästa larm, som kommer kl. 4. Ja, jag vet!!! Jag skulle nog kunna sova till 4.20 om jag lät bli att starta datorn. Men jag vill ju liksom kolla läget.

Vår tidning var i bedrövligt skick idag och så skyllde de på åskan!! Jag har baske mig inte hört någon åska, men... I vilket fall som helst så var några sidor av C-delen med i A-delen och några C-delar i B-delen. För det första så förstår jag inte varför de måste ha så många delar. De är så himla tunna så de skulle gott och väl kunna vara en del. Dessutom är det ofta som inte tidningen är nitad utan kommer i lösbladssystem. Hur kul är det???

På jobbet var det lite småplock. Jag satte sedan igång att lägga rapporterna i 9 högar. Det är dags att skicka till Kungl. biblioteket och 8 andra ställen. Hade tänkt göra det imorgon, men så kom det en ny rapport för redigering. Och de vill ha den tryckt och klar innan semestern. Hej och hå!!! Mycket text var det och jag läser ju verkligen rad efter rad. Hittar roliga stavfel, som maskin godkänt :)))

Imorgon måste jag även ta biblioteket och så får det bli tisdag och fredag nästa vecka. 

Ringde pappa och allt var bra med honom.

Ute var det mulet och blåsigt.

Fia ringt ett par gånger. Hon är så glad för viktnedgången och jag blir avis på henne!!! Hon hämtade Marita först och sedan mig.

In först med väskan. Därefter till pappa. Han satt och kollade på Wimbledon. Nu han sysselsättning och det är knappt han pratar med mig :)) Skönt för  honom i alla fall.

Bytte om när jag kom hem och så gick Inge och jag 2½ km-spåret. Jippie!!!! Jag behövde inte stanna och pusta. Blir så glad över detta. Och det är tack vare Inge, som sagt åt mig att gå myrsteg uppför och sedan inte snabba, långa steg utan avpassade till min längd och min ork. Inge går snällt bredvid mig utom i backarna. Då tar han ut stegen lite mer och får på det viset en paus när han är uppe :))) Jag däremot fortsätter att gå. Yes, yes, yes.... Ja, vi måste gå nu när vädret nekar cykel för min del. Om man går 3 gånger i veckan så är det bra. Mer är ett plus...

Fia åkte iväg och spelade fotbollsmatch i Korpen. Jag varit in till pappa och han sitter klistrad. Men han har varit ifrån och ätit. Skönt det!

Nu ska jag slappa lite!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0