Jag blir mer än mörkrädd

Vad är det för politiker vi har som styr Sverige. Nu vill de låta både bilister och cyklister köra mot rödljus och cyklisterna ska även få cykla mot enkelriktat. Detta är skandal!!!!

Här försöker vi att nå en nollvision i antal dödade i trafiken, men det verkar inte som om våra politiker vill nå det målet.

Tyvärr så har ju många kommuner tänjt ut gränserna för hur cyklisterna får cykla. När jag var barn, fick vi lära oss att cykla på samma sida som bilarna körde och åt samma håll. Numera gör de cykelbanor på båda sidor om vägarna men med tillåtelse att cykla på vilken sida man vill. Hur kan man tillåta detta? När jag som bilist kommer och ska svänga höger så kollar jag bakåt om där kommer någon cyklist. Wips, så kommer det en från vänster i hög fart. Nej, ta och tänk om. Vi behöver våra trafikregler. Jag köper inte förklaringen om att cyklisterna ska slippa köra över vägarna för att komma dit de ska. De likaväl som bilisterna får lära sig att använda ögon och huvudet för att säkra sin väg.

Alltså jag är så förbannad så jag skakar och i synnerhet när jag läste att vår infrastrukturminister är beredd på att ändra lagen!
Nog om detta. Internet explorer fungerar inte, så ni får stå ut med "allt i ett" utan radmatningar.
Sorry Sickan, jag försökte lägga in en kommentar i din blogg, men kom hela tiden till sidan där jag kan anmäla mig som ny bloggare. Men härligt att din dag var toppen! Så skrev jag att du gjort himla fina askar!
På jobbet har det varit fullt upp hela dagen. Imorgon är jag ledig för då ska vi på barnbarnens skolavslutning. Då fäller jag en eller flera tårar :)) De är ju så gulliga!
Inge och jag har gått 2½ km-spåret även idag. Har hjälpt pappa med lite och så har Fia och jag gjort kärleksmums. Och de blev supergoda :))
Blåser som tusan och nu var vinden kall.

Kommentarer
Postat av: Sickan

Roligt att du tycker om mina askar jag gör :))



Synd att du inte kan skriva en kommentar

i min blogg.

Prova med att välja att skriva som anonym eller från en webbplats.Bara att prova dig fram :)

Kraaam

2011-06-15 @ 11:30:14
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0