Inte blåst något speciellt

Inge skjutsade oss även idag, för så bestämdes det igår. Vi kunde ha cyklat för det blåste knappt något. Men.....

Gick direkt till vårt tryckeri och hämtade ett par rapporter som var klara. Delade ut till de som skulle. Därefter gjorde jag båda klara för webben.

Fick ett jobb av min chef. Skulle samla ihop en massa material och skicka till våra lokalkontor. Det tog ca 1 timme. Men innan jag gjorde det, så ringde jag till pappa. Allt bara bra, vilket är skönt.

Efter lunch, gick jag till vårt bibliotek. Förresten så kostade jag på mig att äta på jobbet idag. Det var leverstuvning och jag älskar ju det. På biblioteket var jag i ca 1½ timme.

Fortsatte sedan redigeringsjobbet. Har snart bara bilagorna kvar, så det känns skönt!

Kom rejäla skurar idag, men när jag skulle hem, hade det slutat. Inge, Fia och Marita väntade på mig. Vi skjutsade hem Marita och sedan åkte vi och veckohandlade. Vi misstänker att det kan bli kaos imorgon. Så skönt att ha det gjort!

In med varorna och sedan gick jag till pappa. Jag hade glömt att köpa TV-tidningen åt honom och lovade att ta cykeln till vårt köpcentra. Då ville han ha lördagskorv och skorpor. Inga problem svarade jag.

In och hämtade väska och nycklar. Tove hade kommit till Fia. De ska på fotbollsavslutning ikväll. Så cyklade jag iväg. Riktigt skönt var det. Köpte det jag skulle och så hem. In till pappa med hans varor. Han såg på tennis. Skönt att han har det att se på.

Tove var lite jobbig för hon lyssnade inte ett dugg på Fia, så vi gick ut på en promenad. På hemvägen blev hon sur och sprang hem före oss. Men jag tror det gick över. Jisses alltså, hon är i förpuberteten. Och jag känner igen mönstret från när Fia och Mia höll på så här. Fia kaxig och Mia arg som ett bi.

Nu börjar jag verkligen att längta efter semestern även om jag vet att de 5 veckorna springer iväg. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0