Hoppas på avkoppling

Så mörkt det var när jag gick upp imorse (3.45). Trodde klockan visade fel, men det regnade ute. Och det regnade massor!!!
Väckte Inge och sade att klockan faktiskt var 5 även om det var mörkt :)

Fullt upp på jobbet. Men så skulle jag kolla radar/blixt på smhi.se. Poff, så slocknade datorn, radion och lyset. Gissa om jag tyckte det var obehagligt. Helt ensam på jobbet. Ringde till Inge och det var strömlöst även hemma. Skönt tänkte jag. Gick ner och kollade om vår kock hade kommit, men det hade han inte. Klockan var mellan 5.40 och 5.45. Skulle ju varit skönt att haft någon där. Så jag ringde Marita. Hon var ensam på sitt jobb och försökte städa så gott det gick. Strax innan kl. 6 återkom strömmen! SKÖNT!!!

Redigerat klart en rapport och skickat iväg för granskning. Fick OK innan lunch.

Ringde pappa och allt var bra. Han skulle se på tennis på eftermiddagen.

Regnet slutade och solen tittade fram. Men vad kom som ett brev på posten? Jo, den hemska blåsten!!! Jag blir galen...

Marita ringde. Hon skulle gå tidigare och bli hämtad av Stefan. Jag hade tänkt gå något tidigare, men fick en ny rapport för redigering. Så det blev full dag. Fia  hämtade mig och vi åkte iväg för att köpa jordgubbar till tårtan. Dessa köpte vi av Hydéns jordgubbar. Wow, så stora de var och de luktade ljuvligt!

Sedan åkte Fia in på Tinnerö och körde bort sig :)) Nej, då ingen fara. Det finns allt vägar ut från eklandskapet. Vi kom till slut till Coop Extra där vi köpte burkskinka till Fia. Hon äter inte sill så då får det bli skinka istället.

Hem och jag gick in till pappa som kollade på tennisen. Det var Söderling som spelade.

Fia hade börjat med tårtan när jag kom in. Jag satte igång att göra pannkakor och värmde räkstuvning. Sedan gjorde jag crepes, som smakade gott.

In till pappa och ändrade kanal åt honom. Han var lite yr och höll på att ramla ett par gånger. Jag uppmanade honom att höra av sig om han behövde hjälp.

Så ringde han ca 19.25 och var yr. Jag lovade att komma in när första halvlek var slut. Och det gjorde jag. Han kunde inte riktigt beskriva hur han kände sig. Men jag larmade och bad om hjälp att lägga honom.

Ida kom och vi hjälptes åt att lägga honom. Jag bad om extra tillsyn under natten. Vet inte vad det är. Kanske har han druckit för lite och ätit för lite. Det var bara soppa idag och han delar ju upp det på två gånger. Rabarberpaj och vaniljsås var det också. Men attans att det ska bli så här nu när jag behöver få koppla av. Jag hoppas att han mår bättre imorgon. Han blev yr när han lade sig ner, vilket jag tycker var konstigt.


Kommentarer
Postat av: Sickan

Fråga din pappa hur ögonen är när han lägger sig.

Flacka dem som om ögona far runt??



Om man har karausellsjukan så blir man yr när man lägger sig och ögonen flacka fram o tillbaka.



Kraaam

2011-06-25 @ 13:49:34
URL: http://sickanscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0