Familjefester kan vara mycket trevliga :)

Oj, så mulet det var imorse och bara +11 grader. Jag som hade tänkt ta klänning och leggings på mig. Fick ändra planerna och ta långbyxor (ja, okej då; piratbyxor) och blus istället. Men jag tog med mig klänningen och leggingens + skor och kofta. Det skulle ju bli fest!

Stefan skjutsade oss och det var faktiskt skönt att få vara lat. Kom lite regn när vi åkte. Full fart på jobbet. Oh, jag älskar verkligen alla utmaningar och "många bollar i luften". En tidning hade kommit och jag tog hand om kartongerna. Skickade även till våra lokalkontor.

Ringde pappa och allt var bra.

Fixade med en konferens innan lunch. Bytte av i växeln när jag hade ätit (ups,,, kom på att jag glömde sätta upp den tiden på min tidrapport). Sedan gick jag till biblioteket och där var en stor hög igen. Tog mig en timme. 

Ner i arkivet och hämtade rapporter + lite annat. Ringde hem och allt var under kontroll.

Ute har det regnat som sjutton och åskan mullrade, men långt borta.

Jag bytte om ca kl. 15 och så gick jag neråt. Först kom Maria och barnen och strax efter så kom Inge och Fia.

Det var dags för familjefest. Vi gick tipspromenaden och det innebar besök i olika lokaler. Jag tror att barnbarnen tyckte det var kul. De fick sig nog en funderare när Tommy P berättade om att de ska sitta på bilkudde till de är i 10-12 årsåldern. Visserligen blir ju Tove 10 i höst, men hon kan sitta lite längre för det gör ju ingen skada.

Därefter blev det mat. Vår eminente kock, Tommy, hade grillat kött och korv till de vuxna och hamburgare till barnen. Jag sade till Inge: Känn på bearnaisesåsen!!! Du kommer att älska den!! Och visst gjorde  han det och likaså Maria och Sofia. Han är suverän på denna sås.

Ja, barnen fick hamburgare och det smakade gott. Sedan fiskdamm och wii-spel. Nog tycker jag att det var en mycket trevlig familjefest, så stort tack till festkommittén och övriga inblandade, inte minst Tommy S, som varit med och handlat, men tyvärr inte hade möjlighet att närvara.

Vi åkte hem ca 19.20. Maria hade åkt innan, men barnen stannade kvar med oss. Fia skulle hämta ut biobiljetter, men det var lönlöst att hitta någonstans att parkera bilen under tiden, så vi åkte hem med barnen. Jag gick in till pappa när vi kom hem. Allt bara bra.

Ja, jag måste nog säga att denna familjefest var mycket trevlig. Med andra ord så är jag glad att jag nämnde det hemma och att vi deltog!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0