En strålande dag

Först och främst: Tack Marita och Stefan!! Ni är så förstående!

Sickan: Jag tror inte att maten smakar när de ständigt och jämt äter själva. Mat är alltid godare om man har sällskap.

Vaknade ca 4.15 imorse! Var ju inte alls vad jag tänkt mig. Kunde inte somna om, men jag låg kvar ändå. Gick upp 6.30 och gjorde mig iordning. Till tvättstugan kl. 7. Trodde att Fia bokat tvättstuga 1, men det hade hon inte. Jag hade tvättstuga 3.

Var in till pappa vid 8-tiden. Hemtjänsten var där då.

Hämtade all tvätt omkring kl. 9. In till pappa med hans. När jag kom hem, var Inge uppe!!!! Så vi åt frukost. Jag åt min på baksidan. Solen värmde. Efter disken solade jag en stund.

Sedan åkte Inge och jag med travet. Därefter ett varv innan vi åkte hem. Fikade och därefter gick jag till pappa och rensade hans rabatt. Rävrompor till max!!! Pappa kikade ut och han skämdes för att han inte kunde hjälpa till. Så får du inte känna det. Du har minsann gjort så mycket förr, så njut och koppla av, sade jag till honom. Strödde ut salt mellan plattorna när jag var klar. Kände att jag fick ont i nacken.

Strödde även ut salt hemma hos oss.

Maria ringde. Allt bra med henne. Hon väntade hem barnen. Sedan ringde Fia. Hon hade det också bra i Norrköping.

Inge och jag ätit bruna bönor och fläsk. Wow, så gott!!!! Bäst att passa på när inte Fia är hemma.

Nej, nu har jag även ont i fingrarna. Märkligt, jag har ju rensat förr.

Dagen har varit solig och fin. Nu borde jag göra räkningarna, men jag lugnar mig till imorgon.

I måndags när jag kom till jobbet, hade min blomma på Drottningkaktusen verkligen slagit ut:
Och så måste jag visa min brudorkidé, som har fått en bäbis på blomsträngeln. Såg att det även kommer en blomma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0